RES 2024: Carbogaz Racing oferă cursele pe tavă pentru Rosenau Racing
Etapa a doua a campionatului a propulsat echipajul Rosenau Racing înspre un avans de 14 puncte în fruntea ierarhiei RES Touring, după ce Denis Mihai a vizitat rând pe rând cele trei trepte ale podiumului în cele trei curse.
Prima sesiune de calfiicări a garantat plecarea din pole position atât în cursa de sprint, cât și în prima cursă de o oră, pentru echipajul Carbogaz Racing, modelul BMW M3 E36 fiind pilotat de Augustin Drăghiceanu înspre un timp de 1:38.368. Alături de acesta, în prima linie s-a situat Dani Oțil cu primul model Clio Cup, diferența dintre cei doi fiind de o secundă. Grupul celor ce mizează în RES pe monomarca propusă de Renault peste tot în lume tot crește, pe lângă cele trei exemplare văzute în 2023 apărând în acest weekend și al patrulea – recent importat din seria central-europeană și pilotat de Mihnea Baltă și Emil Nestor. Ulterior în cea de-a doua sesiune, timpul etalon al lui Ovidiu Zaberca a fost șters, tot Carbogaz Racing lansându-se din fruntea grilei de 21 de turisme cu David Șerban venind și el în 1:38.
Cursa de sprint a fost marcată de startul nefast al lui Drăghiceanu, surclasat de trei modele Clio. Totuși, polemanul nu a întârziat în a-și recupera pozițiile pierdute: Sebastian Grădinariu a ratat prima frânare în virajul al patrulea, Denis Mihai a deschis ușa larg în virajul al șaselea, iar Dani Oțil a mai rezistat în frunte două tururi. Ulterior, BMW-ul M3 a zburdat înspre victorie (semnând și cel mai rapid tur în 1:38.310), urmat de cele trei modele Clio care au stabilit repere comparabile, în jurul a 1:39.5. Ecarturile au fost destul de mari, de vreme ce al patrulea clasat a acuzat o întârziere de 26 de secunde după 10 tururi (33km). Teodor Naftan s-a impus în fața lui Andrei Vidu la categoria A2 (ecart de 14 secunde), iar Iulian Bontea profită de scăderea de ritm a lui Rareș Tomiță pe final (lipsă de carburant) și-l învinge cu 9 secunde la A1+. Krepelka Motorsport obține victoria la A1 în fața Patriciei Sîrbu-Mărculeț (8 secunde diferență), în timp ce Dinu Dumitrașcu este unicul reprezentant al BMW 325 Cup și de această dată.
Prima cursă principală nu a mai adus emoții pentru Drăghiceanu, care și-a păstrat prima poziție în fața lui Mihai, pe trei reușind să urce Naftan. Rând pe rând, modelele Clio au surclasat Honda înscrisă de Zabi Racing, în urma liderului formându-se un cvartet de Renault-uri, fiecare cu ritmul său. Totuși, Drăghiceanu a fost luat în vizor de comisari pentru poziția ocupată la start, primind o sancțiune cu drive through care-l arunca la 13 secunde în urma lui Denis Mihai. Recuperarea era posibilă pentru David Șerban, însă o problemă de ordin mecanic a pus capăt speranțelor echipajului. Lupta pentru victorie a fost entuziasmantă între Dani Oțil și Denis Mihai, primul având câștig de cauză la finele orei. Pentru prima oară în istoria RES, în fruntea plutonului s-au clasat patru modele Clio Cup X98 (de categorie A3). În urma acestora, dar la un tur, al cincilea a fost învingătorul de la A2, Andrei Vidu, la 6 secunde în fața adversarului direct, Liviu Udrescu. Sera Racing (Tomiță/Moldovan) s-a impus la A1+ cu doar 2 secunde față de Iulian Bontea, iar Krepelka Motorsport (Cristea/Tătăreanu) a celebrat victoria facilă la A1.
Cursa a doua trebuia să fie ocazia răzbunării pentru Carbogaz Racing, ceea ce părea să se concretizeze odată cu trecerea tururilor. Și Denis Mihai și-a luat revanșa în fața lui Oțil încă de la start, urcând pe poziția secundă, un loc potrivit pentru a profita de o lovitură de teatru pe final. Avansul construit de David Șerban în prima jumătate de oră (7 secunde) a fost șters cu buretele de neutralizarea indusă de mașina Junior Motorsport #111, care se oprise pe circuit și în prima cursă. În ultimul tur, Carbogaz Racing s-a predat, cu probleme evidente, facilitând astfel prima victorie stagională pentru Rosenau Racing. Cu o serie incredibilă (un succes și trei locuri secunde), Denis Mihai e primul care trece de 100 de puncte în 2024, după primele două etape bucurându-se de un avans de 14 puncte în raport cu Dani Oțil și de 33 de puncte față de Drăghiceanu și Șerban. Alfa Corse (A2), Șera Racing (A1+), Krepelka Motorsport (A1) și West Competition Racing (BMW 325) și-au dublat succesele din manșa I.
Calendarul RES programează următoarele trei etape în județul Mureș, pe Transilvania Motor Ring. Prima dintre acestea este și cursa-vedetă a campionatului, cu o lungime de 500 de kilometri, ce va avea loc în ultimul weekend al lunii mai.