fbpx

Ver.: 2021 - 2022

Puteti descarca regulamentul in format PDF in limba romana de aici: Regulament RES 2022

Capitolul I – Regulament Sportiv

 

1. Introducere

 

Romanian Endurance Series (RES) este un campionat de viteză pe circuit, ce respectă prevederile Codului Internațional Sportiv și anexele sale, precum și prescripțiile generale FIA pentru circuit. Campionatul va fi fundamentat pe regulamentul de față, ce are o componentă sportivă și una tehnică, în conformitate cu Anexa J a FIA.

În actual sezon, campionatul va avea 3 divizii: Prototipuri, GT-uri și turisme. Prototipurile vor concura împreună cu GT-urile, iar turismele vor avea curse separate, excepție făcând cursa de 500km care este comună tuturor celor trei divizii.

Divizii:

  • Prototipuri

            Sunt eligibile urmatoarele clase: Radical SR1, CN, CN2, CN3 și PX

  • GT-uri
    Sunt eligibile urmatoarele clase: A3+, A4, A6, TCR, GT4, Porsche 991 Cup, GTX, GT3
  • RES Touring
    În cursa RES Touring sunt eligibile următoarele clase: Logan Cup, A1, A2, A3 si BMW 325

Începând cu sezonul 2023, următoarele clase vor putea evolua în RES, dar nu vor puncta în clasamentele generale:

  • Divizia GT: Orice clasă superioară față de GT4.

RES este un campionat de curse cu o lungime de minim o oră și oferă o platformă atât pentru amatori cât și pentru profesioniști. O mare varietate de mașini potrivite acestor formate de cursă este acceptată în acest campionat: turisme, GT-uri, prototipuri, silhouette-uri. Automobilele cu roți descoperite (monoposturi) nu sunt acceptate.

Piloții cu o mai mare experiență au obligația de a-i respecta și proteja pe circuit pe ceilalți concurenți. Procesul de licențiere este asigurat de Federația Română de Automobilism Sportiv. Sunt acceptate licențele internaționale FIA de la categoria D în sus și licențele naționale din Uniunea Europeană, cu obligația de a contacta Federația Română de Automobilism Sportiv pentru echivalarea acesteia în cadrul evenimentelor naționale.

În vederea licențierii, va fi obigatorie obținerea unei note de trecere la chestionarul conferit de organizatorii RES având ca tematică prevederile documentelor oficiale pe care este fundamentat campionatul. În cazul neobținerii notei trecere, proba poate fi repetată după 10 zile.

Vârsta minimă de participare în RES este de 13 ani, împliniți la data primei participări. Până la vârsta de 15 ani, este permisă participarea doar la categoriile Logan Cup și A1.

Piloții care nu au împlinit vârsta de 18 ani nu pot participa la etapele RES desfășurate pe circuite stradale decât dacă aceștia au o experiență de minim un an în RES.

La finele sezonului, fiecare clasă își va decerna campionul, iar prima poziție în ierarhia generală a diviziilor GT și Prototipuri va primi titlul de Campion Național Anduranță pentru anul în curs pentru fiecare dintre clase. De asemenea, la finele sezonului, prima poziție în ierarhia generală a campionatului RES Touring va primi titlul de Campion Național Anduranță Touring.

La sfârșitul fiecărui an, se va face și clasamentul pe Echipe. O echipă se poate constitui din minim două și maxim trei mașini. Fiecare mașină înscrisă în echipă va trebui să concureze la o clasă diferită. Nu se pot înscrie în echipă două mașini ce participă la aceeași clasă.

2. General

Acest document descrie regulamentele sportive și tehnice pentru evenimentele Romanian Endurance Series. Regulamente particulare adiționale vor fi publicate cu anticipație pentru fiecare rundă.

2.1 Autoritatea sportivă (ASN)

 

Federația Română De Automobilism Sportiv

 

Adresa: strada Popa Savu, nr. 7, sector 1, Bucureşti, cod poştal 011431

E-mail: office@fras.ro

 

Secretariat sportiv:

Cristian Notaru – secretar general

E-mail: cristian.notaru@fras.ro

 

Petre Zarioiu

E-mail: licente@fras.ro

 

Cezar Mircea Romaniuc

E-mail: cezar.romaniuc@fras.ro

 

Telefon: 0743 012 200

 

Secretariat:

Persoana de contact: Elena Bădică

Telefon: 0752 222 207

E-mail: elena.badica@fras.ro

 

2.2 Organizator

ACS Willimsport

Str Salva nr 22 sector 1 Bucuresti

willimsport@gmail.com

2.3 Promotor

Willimsport SRL

 

Str. Salva nr. 22, Sector 1, BUCUREȘTI

Mobil: +40 744 311 237

Email: contact@res.ro

Site: www.res.ro

 

3. Asigurare

Organizatorul evenimentului va contracta o asigurare pentru terți, ce acoperă toți concurenții, personalul auxiliar și piloții. Un pilot în raport cu altul în timpul concursului nu poate fi definit drept terț.

Prin semnarea cererii de înscriere, pilotul scutește pe oficiali, arbitri și organizator sau reprezentanții acestora și pe fiecare dintre ei în parte, de orice responsabilitate în legătură cu acțiunile, taxele, cheltuielile, revendicările și reclamațiile referitoare la răniri mortale sau altele, provenite sau rezultate prin înscrierea sau participarea acestora la competiție.

4. Condiții

4.1 Condiții generale

Organizatorul își rezervă dreptul de a amâna sau anula evenimentele, precum și de a modifica planul orar. Această decizie este dreptul exclusiv al organizatorului, iar concurenții nu au dreptul de a solicita daune sau compensații ca și consecință.

4.2 Condiții specifice

Etapele vor fi reglementate conform următoarelor:

  • Codul Internațional Sportiv al FIA și anexele sale;
  • Prezentul regulament sportiv și tehnic;
  • Regulamentul particular al etapei;
  • Decizii și buletine oficiale ale FRAS, organizatorului, direcției de cursă.

 

4.3 Condițiile circuitelor

Orice daună materială indusă premiselor circuitelor de către un concurent, pilot sau membru al unei echipe va fi imputată acestuia. Exemplu: daune aduse glisierelor de protecție, gardurilor, boxelor etc.

 

5. Organizare și dispozitiv de oficiali

5.1 Comitetul de organizare

Comitetul de organizare este numit de către organizator și publicat în regulamentul particular;

5.2 Oficiali

Următorii oficiali vor fi numiți de către organizator:

  • Director de cursă
  • Comisari sportivi
  • Secretarul evenimentului
  • Comisar tehnic – delegat FRAS
  • Observator FRAS
  • Cronometror

6. Calendarul sezonului

Calendarul va cuprinde 5 etape în sezonul 2022, pentru toate cele trei divizii. Toate rezultatele vor fi luate în considerare pentru clasamentul final.

7. Echipaje și rolul de Team Manager

Un club poate înscrie oricâte echipaje în RES. Fiecare echipaj trebuie să-și numească un team manager , care are următoarele responsabilități:

  • să fie prezent pe tot parcursul evenimentului;
  • să urmeze pașii necesari pentru verificările administrative și tehnice al echipajului său;
  • să ia la cunoștință și să contrasemneze orice document oficial care-i este adresat;
  • să ia parte la briefing;
  • să verifice pe toată durata evenimentului conformitatea echipamentului piloților săi.
  • Un team manager nu poate fi inscris decat la un singur echipaj.

Un echipaj RES poate fi format din 1 sau 2 piloți și va purta o denumire fixă de-a lungul întregului sezon. Al treilea pilot poate fi adăugat la RES500.

Aceasta poate fi numele echipei + nr. echipajului sau o denumire comercială, conținând numele unui singur partener. În documentele federale și adresate către Ministerul Tineretului și Sportului, fiecare echipaj trebuie să fie înscris pe un club sportiv.

Numerele de concurs vor fi formate din una până la trei cifre, prioritatea acordându-se în funcție de clasamentul sezonului precedent.

8. Înscrierea și confirmarea înscrierilor

Înscrierile se deschid de la data publicării prezentului regulament și se închid, pentru fiecare etapă, cu o oră înaintea sesiunii de calificări. Taxa de participare se va majora cu 20% în cazul neachitării cu minimum 15 zile calendaristice înaintea fiecarei etape. Înscrierea poate fi refuzată de către organizator.

Prototipuri și GT-uri

CLASA A3+ A4 A6 TCR GT4 Radical SR1 CN3 CN2 Porsche CUP GTX GT3 CN
COST 300 400 600 600 600 500 600 600 600 700 700 700

 

RES Touring

CLASA Logan A1 A2 BMW 325 A3
COST 150 280 300 300 300

 

Preturile sunt exprimate în Euro.

Lista înscrișilor va fi publicată înaintea evenimentului. Un pilot poate fi înscris pe una sau două mașini.

Taxa de înscriere a unei echipe este de 100 Euro/sezon. O echipă se va putea înscrie în clasamentul pe echipe până la închiderea înscrierilor aferente etapei a doua.

9. Marketing și publicitate obligatorie a organizatorului

9.1 Drepturi de proprietate intelectuală

Organizatorul este deținătorul drepturilor de autor pentru toate imaginile si videourile prezentate la evenimente, în spațiul online și pe orice alt canal de comunicare  de comercializare a articolelor cu siglele oficiale RES.

Drepturile patrimoniale de autor asupra oricărei imagini sau video creat de către participanți la evenimentele organizate de RES aparțin participantului. Dreptul de autor asupra operelor colective aparține în totalitate organizatorului RES, fiind create din inițiativă, sub responsabilitatea și sub numele organizatorului.

Participanții consimt ca portretul lor să poată fi utilizat în imaginile și/sau video-urile care au legătura cu evenimentele organizate in cadrul RES, inclusiv în anunțuri publicitare, indiferent de canalul prin care se va transmite (la eveniment, online, prin televiziune etc). Organizatorul își rezervă dreptul de a transmite către partenerii săi orice drept patrimonial asupra operelor menționate mai sus.

Promovarea oricărui brand în timpul evenimentului fără acordul scris al organizatorului este strict interzisă.

9.2 Publicitatea obligatorie în RES include:

  • numerele de concurs, afișate pe portiera față a automobilelor, pe parbriz și lunetă
  • parasolarul;
  • zona numărului de înmatriculare față/spate sau echivalent;
  • zone rezervate pe aripi față/spate;
  • orice alt spațiu anunțat în regulamentul particular;
  • afișarea patch-ului RES pe combinezon.
  • Două autocolante de 7cm lățime /minim 50 cm lungime cu logo-ul campionatului, siglele FRAS și MTS.

Accesul mașinilor de concurs pe circuit fără a respecta normele de publicitate obligatorie a organizatorului va fi interzis.

În situația în care un echipaj dorește schimbarea parasolarului, o poate face cu acordul organizatorului, fiind obligat să achite o taxă de 400 Euro/sezon sau 100 Euro/cursă.

10. Conduita la circuit

  • alocarea boxelor și a spațiilor în paddock este realizată de organizator și trebuie strict respectată;
  • în paddock există spații pentru fiecare echipă, incluse în taxa de participare;
  • căile de acces trebuie să rămână libere pe tot parcursul evenimentului;
  • toți membrii echipelor sunt obligați să respecte regulamentul de ordine interioară al circuitelor și sunt răspunzători de comportamentul tuturor persoanelor asociate (familie, prieteni, parteneri, sponsori, invitați etc.);
  • este interzisă amplasarea oricăror materiale promoționale sau logistice (corturi, steaguri, butoaie, mașini de prezentare) pe pit lane;
  • orice daună va fi facturată echipei care a provocat-o.

 

11. Linia boxelor

Linia boxelor este compusă din două benzi:

  • banda de lângă boxe (banda de lucru), în care accesul mașinilor de concurs este permis doar în dreptul boxei aferente echipajului;
  • banda de accelerare, unde se respectă viteza impusă.

Pe linia boxelor este permis un efectiv de maximum 4 mecanici autorizați  și asistentul de pilot per echipaj.

Team managerul nu poate efectua operațiuni de ordin mecanic. Personalul trebuie să stea în boxă pe parcursul sesiunilor, atunci când mașina rulează pe circuit.

Rolul adițional de asistent de pilot poate efectua următoarele operațiuni:

  • legare/dezlegare centuri pilot;
  • ajutor oferit pentru hidratarea pilotului;
  • schimbare camere onboard/baterii camere.

 

Dincolo de banda de accelerare, pe zidul boxelor, este permis accesul doar pentru oficiali, piloți, team manageri și mecanici ai echipajelor înscrise.

Deplasarea personalului pe pitlane se face cât mai aproape de zidul clădirii boxelor, iar traversarea liniei boxelor se face în maximă siguranță doar atunci când nu se apropie nicio mașină pe linia boxelor.

Staționarea pe banda de accelerare este interzisă tuturor persoanelor.

Fiecare schimb de piloți, schimb de anvelope, realimentare și penalizare în timp trebuie gestionată de către echipă. Alimentarea în cursă va avea loc în zone special amenajate și delimitate.

Schimbul de piloți se efectuează pe banda de lucru, la fel și schimbul de anvelope și reparațiile minore. Doar reparațiile de durată se efectuează în boxă, unde mașina trebuie împinsă de către mecanici, nu prin puterea proprie.

Ieșirea din boxă prin puterea proprie a mașinii este interzisă. Mașina trebuie împinsă de către mecanici.

Manevrarea în pit lane în sens invers se va face doar împins de către mecanici sau oficiali. Manevrarea în sens invers prin forța motorului va fi sancționată cu avertisment în sesiunile de antrenament, cu poziții pe grilă în sesiunile de calificare și cu drive-through în cursă.

12. Anvelope

Pe toata durata weekendului de cursă anvelopele trebuie să fie marca Hankook (slick, ploaie sau semislick) și trebuiesc achiziționate de la organizator (la antrenamente, calificări și curse).

Dacă un concurent folosește alte anvelope decât cele impuse, acesta va fi exclus din concurs.

Este permisa preincalzirea anvelopelor (Tyre heater rack) , nu si cele electrice sistem husa.

13. Interpretarea regulamentului

Directorul de cursă este singura persoană autorizată să ofere informații statutare despre eveniment, în acord cu regulamentele. Deliberarea cu privire la incidente impune ca directorul de cursă să se consulte cu comisarii sportivi pentru a agrea interpretarea și/sau criteriile, fiind apoi. Aceste decizii sunt inapelabile.

 

14. Comportamentul pe pistă

Piloții trebuie să respecte normele descrise în Anexa L (Capitolul IV) a Codului Sportiv Internațional. Acest document conține reguli referitoare la depășiri, ce includ responsabilitatea sporită a celui ce pilotează mașina mai rapidă. Pilotul mașinii mai lente nu are voie să efectueze manevre de blocare deliberată a adversarului sau schimbări subite de direcție. Practic, i se impune să-și păstreze trasa.

Orice pilot are obligația de a se auto-raporta la directorul de cursă într-un interval de maximum 120 de minute de la un contact pe pistă.

 

15. Semnalizarea cu steaguri

Piloții sunt obligați să cunoască semnificația steagurilor, să respecte semnalele și instrucțiunile oficialilor. Un steag nu îi exonerează pe concurenți de obligația de a evita orice situație pe care o percep ca fiind periculoasă pe circuit. Dacă situația permite, neutralizarea cursei se va efectua prin Code 60, nu prin introducerea mașinii de siguranță. Acesta este indicat prin steaguri de culoare mov cu nr. 60 în mijloc și impune limitarea viteze tuturor concurenților la 60km/h până la arborarea steagurilor verzi în posturile de comisari. În perioada codului 60 linia boxelor este deschisă, iar orice penalizare în timp ce se efectuează în acest interval are o durată dublă.

Orice mașină ce depășește limita de 60km/h va fi penalizată cu dublul avantajului creat pe circuit.

Neutralizările prin Code 60 apărute în fereastra pit stop-ului obligatoriu vor fi menținute cel puțin până la efectuarea pit stop-ului de către toate mașinile aflate în cursă.

 

16. Antrenamente și calificări

Vor fi acceptate pe circuit doar mașinile care au fost aprobate la verificarea tehnică. Un pilot are posibilitatea de a pilota maximum două mașini înscrise în concurs.

Orice pilot debutant trebuie să completeze cel puțin 2 tururi cronometrate în orice sesiune preliminară cursei. Excepțiile de ordin tehnic vor fi analizate de către directorul de cursă.

Team managerul are obligația de a anunța înainte, sau direct în fișa de înscriere, ordinea piloților în manșele de calificare. Pilotul care participă în prima sesiune de calificări va lua startul în prima cursă iar pilotul care participă în manșa a doua de calificări va lua startul în a 2-a cursă.

În cazul în care nu se pot departaja la miime de secundă echipajele, ordinea este dată de momentul în care s-a stabilit timpul. Dacă o mașină nu mai ajunge pe grilă, locul acesteia va fi lăsat liber în formație.

În antrenamente, arborarea steagului roșu nu atrage după sine oprirea cronometrului sesiunii.

În calificări, steagul roșu indică oprirea cronometrului sesiunii.

În curse, arborarea steagului roșu nu atrage după sine oprirea cronometrului sesiunii. În cazul unui steag roșu, toate mașinile au obligația de a intra pe linia boxelor, oprindu-se în șir indian pe banda de accelerare.

17. Startul

Procedura specifică de start pentru toate cursele va fi explicată în timpul briefingului.

 

Începutul cursei care se apropie va fi anunțat prin semnalele „10 minute”, „5 minute”, „3 minute”, „1 minut” și„ 30 de secunde”, desfășurate înainte de începerea turului de formare. Fiecare dintre ele vor fi însoțite de un semnal sonor.

 

  • Semnal „5 minute”: Este permis să lucreze la mașină până când semnalul „5 minute” este desfășurat.
  • În situația în care mecanicii nu au terminat lucrările până la semnalul „5 minute”, aceasta va fi considerată infracțiune și va fi sancționată cu o penalizare „Stop and Go” de 1 minut.
  • Semnal „3 minute”: începe numărătoarea inversă până la semnalul de pornire.
  • Semnal „1 minut”: Motoarele vor fi pornite, dacă este necesar folosind o baterie externă. Toți mecanicii trebuie să părăsească grila de start. Abaterea de la această regulă va fi penalizată cu 5 secunde adăugate la timpul final de cursă.
  • Semnal „30 secunde”: se închide poarta dintre circuit și pit lane

 

Realimentarea pe grilă nu este permisă. Orice infracțiune împotriva acestei reguli va duce la

descalificarea mașinii.

 

18. Sosirea în cursă

În momentul în care expiră timpul alocat cursei în minute, măsurat de la start (prima trecere a liderului peste linia de start, după turul de formare), la prima trecere a liderului prin fața boxelor acesta va intra în ultimul tur de cursă. După arborarea drapelului în carouri ce marchează finalul întrecerii, ceilalți competitori vor completa turul în care se află. Un automobil este clasat (va puncta) dacă a completat 60% din tururile liderului de la clasa sa. La finele turului de onoare, toate mașinile se opresc în parcul închis, unde accesul oricărei alte persoane este interzis, iar piloții trebuie să se îndepărteze în cel mai scurt timp.

 

19. Oficializarea rezultatelor

După intrarea mașinilor în parcul închis, se pot depune eventuale contestații de către team manageri, într-un interval de 15 de minute. În același interval de timp, oficialii pot solicita probe video și audieri pentru a soluționa eventualele incidente.

Ulterior, se publică rezultatele provizorii la panoul de afișaj și pe canalul oficial de comunicare online (Whatsapp). Contestațiile sunt gestionate de către direcția de cursă (comisarii sportivi ai etapei), care analizează probele prezentate și audiază părțile implicate, după care oficializează rezultatele.

În cazul în care un concurent își exprimă obiecții cu privire la rezultate, acesta se poate adresa prin contestație Comisiei de Competitii FRAS.

 

20. Premiere

În cadrul RES se premiază cu trofee/cupe cele trei divizii (Prototipuri, GT, RES Touring), precum și clasele reprezentate la fiecare etapă. De asemenea, se va premia ierarhia juniorilor (sub 18 ani la data primei curse din sezon) și ierarhia feminină (doar dacă sunt cel puțin 3 reprezentante la start). Pe podiumul de premiere vor fi prezenți doar piloții, purtând combinezonul închis.

În caz de egalitate la puncte în cadrul etapei, departajarea se va face după următoarele criterii:

  • numărul de victorii de manșă;
  • media rezultatelor în calificări (doar între echipajele care au efectuat tururi de calificare în același număr de sesiuni de calificare);
  • media celor mai rapide tururi în cursă.

În caz de egalitate la puncte în cadrul sezonului, departajarea se va face după următoarele criterii:

  • numărul de etape la care concurenții respectivi au fost prezenți;
  • numărul de victorii, apoi locuri 2, 3 etc.
  • numărul de pole position-uri;
  • numărul de fastest lap-uri;
  • media timpilor din calificări pe fiecare circuit.

RES 500 se va puncta de 3 ori mai mult decât o cursă de 1h.

Pentru fiecare înscriere la o etapă RES se acordă 5p suplimentare.

La finalul sezonului RES vor fi clasate numai echipajele care au fost înscrise în cel puțin jumătate dintre etapele din sezon.

Tabel punctare etapă 1h

Numărul de intrări în clase
7+ 6 5 4 3 2 1
 Poziție
1 12 11 10 9 8 7 5
2 10 9 8 7 6 5
3 9 8 7 6 5
4 8 7 6 5
5 7 6 5
6 6 5
7 5
8 4
9 3
10 2
11 1

 

Tabel Puncte Open Proto, GT și RES Touring

  1. 25 puncte
    2. 18 puncte
    3. 15 puncte
    4. 12 puncte
    5. 10 puncte
    6. 8 puncte
    7. 6 puncte
    8. 4 puncte
    9. 2 puncte
    10.1 punct

Clasamentul echipelor

Cluburile participante pot înscrie și echipe. Acestea trebuie sa aiba un nume diferit față de echipaje. Echipa trebuie să fie formată din 2 sau 3 echipaje din clase diferite, acestea vor contabiliza punctele aferente clasei la care participă.

La finalul etapei se vor aduna punctele echipajelor, iar primele trei echipe vor fi premiate.

La finalul sezonului RES primele 3 echipe vor fi premiate cu trofee și cupe.

21. Conferințe și declarații de presă

Fiecare pilot și team manager are datoria de a fi disponibil pe întreg weekend-ul competițional inclusiv într-un interval de 30 de minute după încheierea festivității de premiere pentru solicitări de presă, venite din partea organizatorului sau a jurnaliștilor acreditați.

22. Ceremonia de final de sezon

Echipajele care vor fi premiate trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • să fi participat la cel puțin 3 etape în cadrul sezonului;
  • cel puțin un pilot trebuie să rămână stabil pentru adunarea punctelor;
  • un pilot trebuie să concureze la cel puțin două etape pentru a fi premiat la gală împreună cu echipa pe care a reprezentat-o;
  • titlul de campion la o clasă va fi dat doar la clasele unde sunt minim 3 participanți;
  • acolo unde sunt mai puțin de 3 se va premia câștigătorul de clasă fără să devină campion național.

23. Penalizări

Directorul de cursă poate decide acordarea următoarelor tipuri de penalizări:

  • anularea de timpi în antrenamente sau calificări;
  • secunde de penalizare;
  • drive-through;
  • penalizări stop&go;
  • tururi de penalizare (se scad din numărul de tururi realizat în cursă de mașină);
  • declasare pe grila de start;
  • declasare în ierarhia finală a cursei;
  • avertismente;
  • orice altă penalizare la latitudinea sa.

Descalificarea unui concurent dintr-o sesiune poate fi decisă în urma consultării directorului de cursă cu comisarii sportivi. Nicio penalizare nu este nominală per pilot, ci acordată echipei (cf. numărului de concurs). Orice penalizare trimisă către team manager sau afișată pe monitoarele de cronometrare în timpul manșelor de concurs trebuie satisfăcută în decurs de 3 tururi. Nerespectarea acestui interval atrage excluderea din manșă.

Orice penalizare cu drive through/stop and go dictată în ultimele 15 minute de cursă nu se va satisface pe linia boxelor, ci timpul se va aduna la rezultatul final. Pentru drive through se vor adauga 50 sec. Pentru drive through cu Stop&Go = Timpul de stat plus 50 sec.

  • Depășire pe Code60: 60 de secunde Stop&Go;
  • Viteză pe linia standurilor: 2s per km/h, adăugat la timpul final;
  • Depășirea vitezei pe Code60: 2s per km/h, adăugat la timpul final;
  • Viteză excesivă pe Code60: dublul diferenței dintre timpul măsurat pe sector/tur, raportat la timpul-etalon comunicat la briefing;
  • Depășirea limitelor pistei: anularea timpului în FP/Q, în cursă un prim avertisment, apoi 10, 30, 60 secunde adăugate la timpul final și descalificare la a cincea ofensă ;
  • Depășire sub steag galben: drive through;
  • Nerespectarea ferestrei obligatorii de oprire la boxe: 75s adăugate la timpul final. În cazul când acesta nu execută pitul obligatoriu va fi descalificat din cursă;
  • Blocarea unui alt concurent în calificări: declasare pe ultima poziție a grilei.

Nicio penalizare nu se satisface sub Code 60, cele 3 tururi numărându-se doar în regim normal de cursă.

 

Capitolul II – Clase

 

Clasă Motorizare (max cmc) Greutate minimă impusă Target time Motorpark Target Time Motorpark Reverse Target Time  Motorpark Scurt Target time Transilvania

Motor Ring

A3+ 3000 Conform fișă tehnică
A4 3500 Conform fișă tehnică
A6 Conform fișă tehnică Conform fișă tehnică 1:37 1:36 1:29
TCR Conform fișă FIA Conform BOP
GT4 Conform fișă FIA Conform BOP
Porsche 991 Cup Conform fișă FIA Conform BOP
GT3 Conform fișă FIA Conform BOP
GTX Conform fișă tehnică Conform fișă tehnică 1:37 1:36 1:29
SR1 Conform fișă tehnică Conform BOP
CN3 Conform fișă tehnică 540
CN2 Conform fișă FIA 600
CN Conform fișă FIA 580 1:32 1:31 1:25
PX Conform fișă tehnică Conform fișă tehnică 1:32 1:31 1:25

 

* NA – motor aspirat natural

** T – motor turbo

 

RES Touring

Clasă Motorizare (max cmc) Greutate minimă impusă Target time Motorpark Target Time Motorpark Reverse Target Time  Motorpark Scurt Target time Transilvania

Motor Ring

Logan Cup 1598        980
A1 2000 850 2:04 2:03 1:48 1:50
A2 2500 950 1:58 1:57 1:43 1:45
A3 3000 1:52 1:51 1:38 1:40
Bmw 325 Cup Conform fișă tehnică Conform fișă tehnică

Greutatea va fi masurata fara pilot si cu rezervorul de combustibil gol.

Capitolul III – Aspecte de ordin tehnic

 

Organizatorul are dreptul de a decide respingerea oricărui automobil la etapele RES pe considerente tehnice, fără a restitui taxa de înscriere.

Limitarea de sunet este fixată la 110db, măsurabili la 0.5m de capătul evacuării.

Este obligatorie respectarea normelor de securitate după cum urmează:

  • scaunele, centurile, protecțiile de pe rollbar trebuie să fie omologate;
  • mașina trebuie să fie prevăzută cu contact general declanșabil din interior și exterior, sistem centralizat de stingere a incendiilor cu comandă interioară și exterioară și elemente de remorcare omologate (nu cârlig metalic);
  • echipamentul pilotului, inclusiv HANS, trebuie să fie omologat;
  • structura de rezistență a mașinii (rollcage) trebuie să corespundă normelor Anexei J FIA.

Mașinile trebuie să fie echipate cu:

  • stopuri, semnalizări și lumini de ceață funcționale;
  • transponder funcțional, pus la dispoziție de către organizator, în orice ieșire pe pistă;
  • camere video orientate pe sensul de mers care să înregistreze toate sesiunile;
  • publicitatea obligatorie a organizatorului și numerele de concurs pe portierele față.

 

Tabel capacitate maximă rezervoare per clasă

CLASA CAPACITATE
TCR TCR spec / rezervor FIA FT3 109 litri
GT4 GT4 spec / rezervor FIA FT3 109 litri
Porsche 991 Cup Porsche spec/rezervor FIA FT3 100 litri
GT3 GT3 spec / rezervor FIA FT3 109 litri
CN 2 CN spec/rezervor FIA FT3 80 litri
CN CN spec/rezervor FIA FT3 80 litri

 

 

 

CLASE SI MASINI ELIGIBILE

  1. TCR

 

ALFA ROMEO GIULIETTA TCR

AUDI RS3 LMS SEQ

AUDI RS3 LMS DSG

CUPRA TCR SEQ

CUPRA TCR DSG

HONDA CIVIC FK7 TCR SEQ (2018)

HONDA CIVIC FK2 TCR SEQ (2017)

HYUNDAI i30 N TCR

KIA CEE’D TCR

LADA VESTA TCR

OPEL ASTRA TCR

PEUGEOT 308 TCR

RENAULT MEGANE TCR

SEAT LEON TCR V2 SEQ (2016)

SEAT LEON TCR V2 DSG (2016)

SEAT LEON TCR V3 SEQ

SEAT LCR TCR V3 DSG

VOLKSWAGEN GOLF GTI TCR SEQ (2016)

VOLKSWAGEN GOLF GTI TCR SEQ

VOLKSWAGEN GOLF GTI TCR DSG

 

 

Conform BOP:

 

Brand &Type Greutate minima [kg] Restrictor Inaltimi Remark
ALFA ROMEO GIULIETTA RF TCR 1215 70mm
AUDI RS3 LMS SEQ 1260 70mm
AUDI RS3 LMS DSG 1240 70mm
CUPRA TCR SEQ 1240 70mm
CUPRA TCR DSG 1230 70mm
CUPRA Leon Competicion TCR 1305 80mm
HONDA CIVIC FK7 TCR SEQ (2018) 1295 80mm
HONDA CIVIC FK2 TCR SEQ (2017) 1255 70mm
HYUNDAI i30 N TCR 1295 90mm
HYUNDAI Veloster N TCR 1295 90mm
KIA CEE’D TCR 1235 70mm
Lynk&Co 03 TCR 1290 80mm
OPEL ASTRA TCR 1230 70mm
PEUGEOT 308 TCR (Sprint) 1200 70mm
PEUGEOT 308 TCR (Endurance) 1240 70mm
RENAULT MEGANE RS TCR 1245 60mm
VOLKSWAGEN GOLF GTI TCR SEQ 1230 70mm
VOLKSWAGEN GOLF GTI TCR DSG 1230 70mm
SEAT LCR TCR V3 DSG 1230 70mm

 

Toate masinile au obligativitatea de a avea suport greutati, omologat de producator sau confectionat conform schita anexa “Suport Greutati”

  1. GT4

 

ASTON MARTIN V8 VANTAGE GT4

BMW M4 GT4

GINETTA G55 GT4 Evo 2015

GINETTA G55 GT4 Evo 2017/2018

KTM X-BOW GT4

LOTUS EVORA GT4

MCLAREN 570S GT4

MERCEDES AMG GT4

NISSAN 370Z GT4

PORSCHE 997 CUP GT4

PORSCHE CAYMAN GT4 CLUPSPORT MR

PORSCHE CAYMAN PRO4 GT4

SIN R1 GT4

 

 

Conform BOP:

Brand & Type Cylinder capacity Minimum Weight Max Refuelling amount Restrictor Remarks *
ASTON MARTIN V8 VANTAGE GT4 4700cc/8cyl 1350 kg 100 L NA ECU BOP 2016
ASTON MARTIN VANTAGE AMR GT4 4000cc/8cyl Turbo 1450 kg 105 L NA Max Pboost bar/rpm

1,660/4000 1,730/4500

1,680/5000 1,680/5500

1,640/6000 1,610/6500

1,610/7000

Audi R8 LMS GT4 (Evo 2019) 5200cc/10cyl 1470 kg 110 L 2x41mm Restrictor thickness

5mm. Acc. Audi R8 GT4

restrictor drawing

ECU BOP 2018

Audi R8 LMS GT4 (Evo 2020) 5200cc/10cyl 1490 kg 110 L 2x41mm Restrictor thickness

5mm. Acc. Audi R8 GT4

restrictor drawing

ECU BOP 2018

BMW M3 GT4 1350 kg 110 L NA ECU BOP 2015
BMW M4 GT4 3000cc/6cyl 1460 kg 110 L 2017 USB Powerstick “Silver”

(Max Engine power: 440Hp )

CHEVROLET CAMARO GT4 1450 kg 100 L 60mm FIA-restrictor design

ECU BOP 2018

GINETTA G55 GT4 Evo 2015 3700cc/6cyl 1080 kg 120 L NA ECU BOP 2015
GINETTA G55 GT4 Evo 2017/2018 3700cc/6cyl 1100 kg 95 L 68mm Restrictor: G55-E0398

FIA-restrictor design

KTM X-BOW GT4 2000cc/4cyl 1130 kg 70 L Max Pboost 2,0 bar

Max rpm 7000 rpm (at all gears)

LOTUS EVORA GT4 Tba Tba Tba
MCLAREN 570S GT4 3800cc/8cyl Turbo 1440 kg 110 L 2019 MAP ECU BOP 2020
MERCEDES AMG GT4 4000cc/8cyl 1460 kg 100 L Max Pboost 1,63 bar (Power Level 3)

(Max Engine power: 295kW

NISSAN 370Z GT4 3800cc/6cyl 1250 kg 100 L Tba ECU BOP 2016/2017
PORSCHE 997 CUP GT4 3800cc/6cyl 1250 kg 95 L NA ECU BOP 2014
PORSCHE CAYMAN GT4 3800cc/6cyl 1272 kg 100 L ECU 2018 BOP
PORSCHE 718 CAYMAN GT4 CS MR 3800cc/6cyl 1330 kg 100 L ECU MAP BOP 2020
SIN R1 GT4 6200cc/8cyl 1250 kg 100 L NA Max 43,5% Throttle

opening and 6000 rpm

MAX

* Specified Max Pboost pressure are absolute pressure at ambient of 1010mbar

 

Toate masinile au obligativitatea de a avea suport greutati, omologat de producator sau confectionat conform schita anexa “Suport Greutati”

  1. PORSCHE 991 GT3 CUP

 

PORSCHE CUP 991-I  3.8

PORSCHE CUP 991-II 4.0

 

Conform BOP:

 

Brand & Type Cylinder capacity Minimum Weight Max Refuelling amount Remarks
PORSCHE CUP 991-I 3800cc 1220 kg 100 L Models 2013 – 2016

NO Restrictor-Blende

PORSCHE CUP 991-II 4000cc 1228 kg 100L Models 2017 – 2019

*Restrictor-Blende: 82 mm

* Restrictor Blende must be according “Manthey TZN” drawing

 

 

Nota:

Sunt eligibile in clasa Porsche 991 GT3 CUP

  • Suspensie reglabila
  • ABS
  • Sistem de control al tractiunii

 

Inaltime minima admisa in clasa Porsche 991 GT3 CUP:

Inaltime punte fata fata 75 mm

Inaltime punte spate 95 mm

 

Dimensiuni pneuri:

Punte fata    280/660/18

Punte spate 320/710/18

 

Pachet aero EVO – doar daca este omologat Porsche pentru competitii oficiale Porsche CUP

Toate masinile au obligativitatea de a avea suport greutati, omologat de producator sau confectionat conform schita anexa “Suport Greutati”

 

  1. GT3

 

PORSCHE 991 GT3 R

PORSCHE 991 GT3 R EVO

AUDI GT3

AUDI GT3 EVO

AUDI LMS ULTRA (2014)

ASTON MARTIN V12 VANTAGE GT3

LAMBORGHINI GT3

ACURA NSX GT3

BMW M6 GT3

CHEVROLET CORVETTE C6-ZR1

FERRARI 458 ITALIA GT3

FERRARI 488 GT3

Ford GT3 (Lambda)

McLaren MP4-12C GT3

McLaren 650S GT3

McLaren 720 GT3

MERCEDES SLS AMG GT3

MERCEDES AMG GT3

MERCEDES AMG GT3 EVO

NISSAN GT-R GT3

NISSAN GT-R Nismo GT3 (GT3-048)

RADICAL SPORTSCARS RXC TURBO GT3

RENAULT SPORT RS01

SCG 003C

SRT VIPER GT3-R

 

Conform BOP:

Brand & Type Greutate Minima [kg] Restrictor Inaltimi Remark
ASTON MARTIN V12 VANTAGE GT3 1280 2×41.5 FIA-restrictor design
AUDI R8 LMS Ultra 1245 2×47.5 Up to si inclusive 2014
AUDI R8 LMS GT3 (GT3-038) Evo 2018 1260 2×40 Fia – restrictor design
AUDI R8 LMS GT3 (GT3-038) Evo 2019 1270 2×40 FIA-restrictor design
BENTLEY CONTINENTAL GT3 1295 None Max Pboost ratio/rpm: 1,86/4000; 1,78/4500; 1,68/5000; 1,62/5500; 1,56/6000; 1.47//6500; 1,39/7000; 1,28/>7250
BMW M6 GT3 1310 None Max Pboost ratio/rpm: 1,78/4000; 1,86/4500; 1,92/5000; 1,94/5500; 1,89/6000;  1.73/6500; 1,65/7000
CHEVROLET CORVETTE C6-ZR1 1200 2×32.1
FERRARI 488 GT3 1300 None Max Pboost ratio/rpm: 1,47/4000; 1,51/4500; 1,56/5000; 1,60/5500; 1,63/6000; 1.59//6500; 1,54/7000;  1,49/>7250
LAMBORGHINI HURACAN GT3 Evo2018 1280 2×39 FIA-restrictor design
LAMBORGHINI HURACAN GT3 Evo2019 1310 2×39 FIA-restrictor design
McLaren MP4-12C GT3 1255 2×36 Max Pboost ratio/rpm: 1,82/4000; 1,80/4500; 1,78/5000;  1,76/5000; 1,72/6000; 1,65//6500; 1,59/7000;  1,53/>7500
MERCEDES SLS AMG GT3 1330 2×38 FIA-restrictor design
MERCEDES AMG GT3 (2019) 1330 2×35 FIA-restrictor design
NISSAN GT-R Nismo GT3 2018(GT3-048) 1300 None Max Pboost ratio/rpm: 2,00/4000;  2,00/4500; 2,00/5000; 1,95/5500; 1,95/6000;  1.95/6500; 1,90/6900;  1,70/7000
PORSCHE 911 GT3 R (991 I & 991 II) 1240 2×41.5 FIA-restrictor design
RADICAL SPORTSCARS RXC TURBO GT3 1170 2×45 50mm

50mm

RENAULT SPORT RS01 Configuration BOP GT3 1200 Tba Max Pboost ratio/rpm1,85 (at all rpm)(acc. Technical form SP-X 010 2018 & modified air-inlet)

 

Toate masinile au obligativitatea de a avea suport greutati, omologat de producator sau confectionat conform schita anexa “Suport Greutati”.

  1. GTX

 

LAMBORGHINI HURACAN ST

LAMBORGHINI HURACAN ST EVO

FERRARI 458 ITALIA Challenge

FERRARI 488 Challenge

FERRARI 458 ITALIA Challenge EVO

 

In clasa GTX pot participa si GT-uri care nu detin fisa omologare FIA, autoturisme dezvoltate de echipe.

Condtitii participare in clasa GTX, autoturisme neomologate:

  • structura de rezistență a mașinii (rollcage) trebuie să corespundă normelor Anexei J FIA;
  • mașina trebuie să fie prevăzută cu contact general declanșabil din interior și exterior;
  • masina trebuie sa fie dotata cu stingător de incendiu declanșabil din interior și exterior;
  • elemente de remorcare (fata+spate) omologate (cârligul metalic este interzis);
  • scaunele, centurile, protecțiile de pe rollbar și plasele de la geamuri trebuie să fie omologate;
  • stopuri, semnalizări, lumini de zi si lumini de ploaie funcționale;
  • camere video orientate pe sensul de mers care să înregistreze toate sesiunile.

 

Nota: Orice autoturism din clasa GTX, care va fi mai rapid decat primul GT3, va fi supus BOP-ului, primind restrictii, performatele fiind limitate pana la timpul primului autoturism din clasa GT3.

Toate masinile au obligativitatea de a avea suport greutati, omologat de producator sau confectionat conform schita anexa “Suport Greutati”.

  1. Caracteristici tehnice Clasa CN

 

  • CN conform fisa FIA – generatia 3
  • Masina va trebui sa aibe 2 locuri (bipost)
  • Motor aspirat admis, Honda maxim 2000 cmc conform fisa FIA #N5716.
  • Motor turbo admis, Peugeot maxim 1600 cmc conform fisa FIA.
  • Caroserie carbon admisa
  • Greutate minima fara pilot si carburant 580 kg
  • Capactate rezervor maxim 80 l
  • Benzina admisa cu cifra octanica maxim 100
  • Sunt interzisi orice fel de aditivi de benzina
  • Turatia maxima nu poate depasi 8200 ture pentru motoarele Honda
  • Diametrul clapetei de acceleratie nu poate depasi 64 mm, pentru motoarele Honda.
  • Pentru masinile cu motoare turbo, singurul model admis, este PEUGEOT EP6FDTR, 1600 cmc cu injectie directa, motor omologat FIA.
  • Puterea maxima admisa este de 260 Cp, dar nu poate depasi puterea din fisa de omologare a masini.
  • Jante 13”
  • Cauciucuri fata 180/550 R13 Hankook
  • Cauciucuri spate 240/570 R13 Hankook
  • Lumini obligatori fata doua pozitii, lumini spate, stop frana, si lumina rosie ploaie conform norma FIA.

Masini Admise in clasa CN

  • NORMA M20 FC
  • WOLF GB 08
  • LIGIER JS 53
  • TATUUS PY 012
  • JUNO CN 2012
  • OSELLA PA 21P
  • Ligier JS 51 51 (2400Ccmc) Conform fisa de omologare JS 51 Exceptie fiind doar motorul de 2400cmc
  • Orice alt model de CN insotit de fisa FIA

 

Greutati si Restrictor clasa CN

Chassis Manufacturer Chassis Model Name Engine Car weight (kg) Restrictor
Minimum Weight Ballast Final
Wolf Racing Cars GB08 TORNADO V Motor – Turbo engine 580 60 640 kg 41mm
Wolf Racing Cars GB08 V Motor – Turbo engine 580 20 600 kg 41mm
Wolf Racing Cars GB08 CN Honda engine 580 0 580 kg 64mm
Norma M20FC Honda engine 580 0 580 kg 64mm
Norma M20FC Peugeot EP6 – FIA CN Turbo engine (+NVO) 580 0 580 kg 32mm

 

 

Boost Pressure control:

 

Engine V Motor – Turbo engine V Motor – Turbo engine
Chassis Model GB08 TORNADO GB08
RPM Pboost limit (barA) Pboost limit (barA)
4000 1.4 1.6
4500 1.4 1.6
5000 1.4 1.6
5500 1.4 1.6
6000 1.4 1.6
6500 1.4 1.6

 

 

BOP-ul poate fi stabilit in interiorul clasei CN, cu scopul de a uniformiza performantele masinilor din aceasta clasa și poate fi revizuit înainte de fiecare sesiune.

BOP-ul va fi stabilit de organizator, si poate fi: greutate suplimentara, restrictor admisie, inaltimi, camber etc.

Toti participantii vor trebui sa detina, in timpul verificarii tehnice, fisa de omologare a masinii

(FIA)

Benzina cu cifra octanica de 102 este interzisa.

Aditivi de benzina sunt interzisi, benzna admisa fiind doar benzina ce poate fi achizitionata din benzinarie.

Timpul ideal, se va calcula si pe sectoare, in diferite tururi chiar in sesiuni  diferite.

 

Nici o masina din clasa CN, in urma aplicarii BOP-ului, nu va fi incetinta mai mult de 1:35 (timp referinta Motorpark).

Exemple (timpi sunt exprimati doar ca exemplu si se refera la timpi pe ciruitul MotorPark Romania):

  1. Prima masina din clasa CN are un timp ideal de 1:38, iar restul masinilor din clasa CN, au un timp ideal de 1.41. In aceasta situatie, chiar daca diferenta dintre cele 2 masini este mai mare de 2 secunde, masina care merge 1:38 nu va fi supusa BOP-ului.
  2. Prima masina din clasa CN are un timp ideal de 1:36, iar restul masinilor din clasa CN, au un timp ideal de 1.40.

In aceasta situatie prima masina va fi supusa BOP-ului, dar BOP-ul va incetini masina doar pana la 1:35

  1. Caracteristici tehnice Clasa CN2

 

In clasa CN2 (denumire generica) sunt admise mai multe modele de masini, pe de o parte CN modele generatia 2 (modele de la pct.1 la pct.5) pe de alta parte alte biposturi ce sunt admise (modele de la pct.6 – pct.8)

Masini Admise in clasa CN2

  • NORMA M 20 F
  • LIGIER JS 49 cu kit aerodynamic EVO
  • LIGIER JS 51
  • JUNO CN 2009
  • Orice alt CN generatia 2
  • Funyo SP05 /660kg
  • RADICAL SR8 – generatia 3
  • RADICAL SR8 – generatia 2
  • RADICAL SR8 – generatia 1

 

  1. CN generatia 2 (masini de la pct.1 la pct.5) caracteristici tehnice generale:

 

  • Masina va trebui sa aibe 2 locuri (bipost)
  • Singurul motor admis, este Honda conform fisa FIA #N5716
  • Greutate minima fara pilot si carburant 560 kg pentru masinile de la pct 1 pana la pct.5
  • Capactate rezervor maxim 80 l
  • Benzina cu cifra octanica admisa maxim 100
  • Sunt interzisi orice fel de aditivi de benzina
  • Turatia maxima nu poate depasi 8200 ture.
  • Diametrul clapetei de acceleratie nu poate depasi 64 mm.
  • Puterea maxima admisa este de 260 Cp, dar nu poate depasi puterea din fisa de omologare a masini.
  • Lumini obligatorii, lumini spate, stop frana, si lumina rosie ploaie conform norma FIA.

 

  1. Funyo SP5 (pct.6) caracteristici tehnice generale:

 

  • Masina va trebui sa aibe 2 locuri (bipost).
  • Motor Peugeot 1.600 cmc turbo, EP6FDTR (308 GTI) 270 cai putere la 6500 rpm.
  • Greutate minima fara pilot si carburant 660 kg.
  • Jante si cauciucuri conform fisa producator.
  • Rezervor 70 l
  • Lumini obligatori fata doua pozitii, lumini spate, stop frana, si lumina rosie ploaie conform norma FIA.

 

  • Radical SR8 – Generatia 3 (pct.7) caracteristici tehnice generale:

 

  • Masina va trebui sa aibe 2 locuri (bipost).
  • Motor Radical 2.700 cmc, 411 cai putere la 10500 ture.
  • Greutate minima fara pilot si carburant 725 kg.
  • Jante si cauciucuri conform fisa producator.
  • Rezervor 76 l
  • Lumini obligatorii fata doua pozitii, lumini spate, stop frana, si lumina rosie ploaie conform norma FIA.

 

 

 

 

  1. Caracteristici tehnice clasa CN3

 

In clasa CN3 (denumire generica) sunt admise mai multe modele de masini, pe de o parte CN modele generatia 1 (modele de la pct.1 la pct.5) pe de alta parte alte biposturi ce sunt admise (modele de la pct.6 – pct.8)

Masini Admise in clasa CN3

  • NORMA M 20 – an fabricatie maxim 2007
  • LIGIER JS 49 fara kit aerodynamic EVO
  • JUNO CN SSE
  • MERLIN MP23
  • Orice alta masina insotita de fisa FIA
  • RADICAL SR3
  • RADICAL SR4
  • RADICAL SR5
  1. CN generatia 1 (masini de la pct.1 la pct.5) caracteristici tehnice generale:
  • Masina va trebui sa aibe 2 locuri (bipost)
  • Singurul motor admis, este Honda conform fisa FIA #N5716
  • Greutate minima fara pilot si carburant 560 kg pentru masinile de la pct 1 pana la pct.5
  • Capactate rezervor maxim 80 l
  • Benzina cu cifra octanica admisa maxim 100
  • Sunt interzisi orice fel de aditivi de benzina
  • Turatia maxima nu poate depasi 8200 ture.
  • Diametrul clapetei de acceleratie nu poate depasi 64 mm.
  • Puterea maxima admisa este de 260 Cp, dar nu poate depasi puterea din fisa de omologare a masini.
  • -Lumini obligatorii fata doua pozitii, lumini spate, stop frana, si lumina rosie ploaie conform norma FIA.

 

  1. Radical SR3 (pct.6) toate generatiile caracteristici tehnice generale:

 

  • Masina va trebui sa aibe 2 locuri (bipost).
  • Motor maxim maxim 1.500 cmc.
  • Greutate minima fara pilot si carburant 540 kg.
  • Jante si cauciucuri conform fisa producator.
  • Rezervor conform fisa producator
  • Lumini obligatori fata doua pozitii, lumini spate, stop frana, si lumina rosie ploaie conform norma FIA.
  • Masinile trebuie sa respecte fisa producatorului.

 

  1. Radical SR4 – (pct.7) caracteristici tehnice generale:
  • Masina va trebui sa aibe 2 locuri (bipost).
  • Motor Radical maxim 1.500 cmc.
  • Greutate minima fara pilot si carburant 540 kg.
  • Jante si cauciucuri conform fisa producator.
  • Rezervor conform fisa producator
  • Lumini obligatori fata doua pozitii, lumini spate, stop frana, si lumina rosie ploaie conform norma FIA.

 

  • Radical SR5 – (pct.7) caracteristici tehnice generale:
  • Masina va trebui sa aibe 2 locuri (bipost).
  • Motor Radical maxim 1.500 cmc.
  • Greutate minima fara pilot si carburant 540 kg.
  • Jante si cauciucuri conform fisa producator.
  • Rezervor conform fisa producator
  • Lumini obligatori fata doua pozitii, lumini spate, stop frana, si lumina rosie ploaie conform norma FIA.

 

 

  1. Caracteristici tehnice clasa Radical SR1

 

In clasa SR1 sunt admise doar masini Radical SR1, indiferent de generatie.

Aceasta clasa monomarca va fi guvernată de regulile tehnice stabilite de importatorul marcii in Romania – Radical Romania.

 

  1. Caracteristici tehnice clasa BMW 325 Cup

 

Aceasta clasa monomarcă va fi guvernată de regulile tehnice stabilite de organizatorul SC West Competition SRL și ratificate de către organizatorul Romanian Endurance Series.

 

  1. Caracteristici tehnice clasa Dacia Logan Cup (Gen. 1)

 

Aceasta clasa monomarcă va fi guvernată de regulile tehnice stabilite de către organizatorul Romanian Endurance Series.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROCEDURI

  1. BRIEFING

 

  • Directorul de concurs și organizatorul vor organiza un briefing obligatoriu pentru șefii echipelor înainte de începerea sesiunii de antrenamente libere.
  • Directorul de concurs și organizatorul stabilesc un briefing obligatoriu înainte de prima sesiune de calificări, pentru toți piloții admisi în calificări, breifing la care sunt prezenți și șefii de echipă. Ora și locul exact vor fi comunicate în regulamentul particular. În ceea ce privește calendarul, se va menționa dacă briefing-ul este destinat piloților și/sau șefilor de echipă, sau dacă există un briefing separat pentru piloti și un briefing separat pentru șefii de echipă.
  • Toți pilotii și șefii de echipă trebuie să participe pe parcursul întregului briefing și să semneze prezența pe listă. În cazul unei absențe invalide a unui șef de echipă și / sau a unui pilot, se va acorda o penalizare echipei, de 50 euro, pentru fiecare persoana absenta.
  • Eventuala solicitare de derogare de a nu participa la briefing, pentru o persoană, trebuie motivată și transmisă în scris organizatorului, cel puțin cu o oră înainte de începerea briefingului. În plus, fiecare pilot și/sau șef de echipă care nu a participat la briefing trebuie să se prezinte, la organizatorul cursei înainte ca mașina să poată intra pe pistă.
  • În situația în care nu s-a prezentat la briefing un pilot sau șeful de echipă, până nu se va schimba componența echipei sau cel care nu s-a prezentat la briefing se prezinta în fața organizatorului, mașina nu are voie să intre pe circuit.

 

 

 

  1. GRILA START

 

La sfârșitul sesiunilor de calificari, cel mai rapid timp stabilit de fiecare mașină va fi publicat oficial.

 

2 curse de 60 minute+ 1 tur :

Pentru cursa 1:

 

Grila de start va fi determinată în ordinea celor mai buni timpi stabiliți de mașini în prima sesiune de calificări de către Pilotul 1

  • Dacă două sau mai multe mașini au setat același timp, prima mașină care a stabilit timpul, va lua pole position. (departajarea se face in oridnea cronologică a stabilirii timpului de referință)

 

Pentru cursa 2:

 

Grila de start va fi determinată în ordinea celor mai buni timpi stabiliți de mașini în a doua sesiune de calificări de către Pilotul 2

  • Dacă două sau mai multe mașini au setat același timp, prima mașină care a stabilit timpul de referinta, va pleca din pole position.

 

500 Km + 1 tur:

 

Grila de start va fi determinată în ordinea celor mai buni timpi stabiliți de mașinile calificate. Dacă două sau mai multe mașini au setat în același timp, prima mașină care a setat timpul va lua prima poziţie.

 

Cea mai rapidă mașină va porni din pole position… Grila de start este organizata pe doua coloane paralele, egal distantate. Locul exact al pole position-ului este specificat pe pistă.

 

Grila finală de start a cursei va fi publicată cel târziu cu o oră înainte de cursă, după definitivarea rezultatelor din calificări. În cazul în care o mașina nu își poate lua locul pe grila de start, acest loc va fi să fie lăsat liber. Celelalte mașini își vor păstra poziția pe grilă.

 

 

 

 

  1. PROCEDURA DE START

 

 

Tur de formare

 

La 30 de secunde după desfășurarea semnalului „30 de secunde” va fi fluturat steagul verde în partea din față a grilei de start, după care mașinile încep un tur de formare, având în față Safety Car-ul. Toate mașinile sunt obligate să mențină ordinea lor de plecare. În timpul turului de formare, simularea startului este interzisă, pedeapsa fiind un „Drive Through” iar formația trebuie menținută cât mai strâns posibil.

 

Depășirea în timpul turului de formare este permisă numai dacă o mașină nu reușește să pornească de pe loc, iar mașinile din spate nu pot evita depășirea acesteia fără a întârzia nejustificat restul plutonului.

În orice caz, pilotii pot depăși doar pentru a restabili ordinea inițială.

 

Fiecare pilot care nu poate începe turul de formare așteaptă să plece toate mașinile, iar ulterior va trebui să-și deschidă portiera. După ce toate celelalte mașini au început turul de formare, le este permis mecanicilor săi să împingă mașina pe pistă pentru a porni motorul, doar sub controlul marșalilor de cursa.

 

Mașina poate porni apoi în turul de formare. În situatia in care a prins plutonul până la jumătatea circuitului, mașina poate depăși, pentru a intra în pluton pe poziția pe care s-a calificat. În cazul în care mașina prinde plutonul după jumătatea circuitului, nu va mai putea depăși nicio mașină în mișcare, aceasta poziționându-se pe ultima poziție a grilei, respectiv în spatele ultimei masini.

 

Dacă, după mai multe încercări, motorul refuză să pornească, masina trebuie împinsă în pitlane, pe calea cea mai scurtă (aceasta va fi menționată în timpul briefingului de către directorul de concurs), loc  unde mecanicii pot reîncerca să pornească mașina.

 

Fiecare mașină care nu este capabilă să-și mențină poziția pe grila de start în timpul turului de formare, ia startul cursei la sfârșitul grilei. Când mai multe mașini sunt în această situatie, noua lor poziție din spatele grilei va fi determinată în funcție de poziția lor inițială la start, la începerea turului de formare.

 

În timpul turului de formare, toate mașinile trebuie să își regleze viteza, astfel încât să nu depășească distanța de cinci metri față de mașina din față. Fiecare mașină care nu este în măsură să urmeze ritmul sau să respecte distanța , trebuie să părăsească imediat pista și să continue în iarbă sau pe o altă bandă de decelerare???. Aceasta va putea să reintre pe pistă când întregul pluton a trecut.

 

Comisarii si directorul de concurs vor monitoriza această procedură. Fiecare infracțiune împotriva acestei reguli va fi amendată cu un „Drive Through “.

 

În timpul turului de formare, Safety Car-ul va menține o viteză de aproximativ 80 km/h. La sfârșitul turului de formare, Safety Car va ieși. Mașinile vor continua pe cont propriu, masina din pole position conducând cu o viteză minimă de 70 km/h și maxim 90 km/h. Un comisar de cursa va monitoriza viteza mașinii din pole position cu radar.

 

Directorul de concurs va da semnalul de start prin stingerea luminilor roșii.

 

În timpul procedurii de pornire (semnalul „3 minute”) și până la finalizarea primului tur, peretele de beton din dreptul startului trebuie să rămână liber, neavand acces nici o persoana, cu excepția oficialilor.

 

Dacă apare o problemă înainte sau când mașinile ajung la sfârșitul turului de formare, rămâne aprinsă  lumina roșie. Steagurile galbene vor fi desfășurate de comisarii de cursă. Mașinile vor rămâne în formație cu pole position în frunte și vor începe un nou tur de formare. Safety Car-ul li se va alătura, având dreptul de a depăși oricare concurent pentru a ajunge în fruntea plutonului, și le va conduce în noul tur. Oricare și toți concurenții au obligația de păstra o viteză redusă pe durata extra formation lap, și vor permite depășirea de către safety car, dacă acest lucru este necesar.

 

 

Circumstanțe excepționale

 

Dacă începe să plouă după lansarea semnalului „5 minute”  sau în turul de formare, cu avizul directorului de concurs, echipelor li se va oferi posibilitatea de a schimba anvelopele, procedura de start fiind modificată. În acel moment, este lansat semnalul „Start Delayed”. Procedura de pornire va fi repornită din punctul în care este implementat semnalul „10 minute”.

 

În circumstanțe excepționale, cursa poate fi pornită din spatele Safety Car-ului.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. SAFETY CAR (FIA International Sporting Code, Appendix H, article 2.9)

La bord va fi un observator care este capabil să recunoască toate mașinile din cursă și care va fi în contact radio permanent cu conducerea cursei.

 

În momentul în care pitlane-ul este deschis pentru cursă, Safety Car-ul  trebuie să fie la locul său în fața grilei până la și inclusiv semnalul de 5 minute. În acel moment acoperă un tur complet înainte de a părăsi pista.

 

Safety Car-ul poate fi pus în funcțiune pentru a neutraliza cursa la decizia Directorului de concurs. Acesta va fi utilizat numai dacă piloții sau oficialii sunt în pericol fizic imediat, dar circumstanțele nu sunt de natură să necesite oprirea cursei.

 

Fiecare infracțiune împotriva reglementărilor privind mașina de siguranță va fi amendată cu un „Drive Through”.

 

Procedură

 

Când directorul de concurs dă ordin să fie folosit Safety Car-ul, toate posturile de observare vor afisa steaguri galbene imobile și semnalul „SC”, care va fi menținut până cand intervenția Safety Car-ul s-a încheiat. Toate mașinile își vor reduce viteza și depășirile sunt strict interzise.

 

Safety Car-ul, cu luminile portocalii aprinse, pornește de la locul menționat în timpul briefingului și se alătură plutonului in fata liderului cursei.

 

Toate mașinile din cursă trebuie să se alinieze în spatele mașinii de siguranță, pe un singur rând, la o distanță de cel mult 5 m fata de masina din fata. Depășirea este strict interzisă.

 

 

  1. ALIMENTARE

 

Alimentarea cu combustibil este permisă doar în locurile special amenajate de către organizator. Pentru fiecare etapa, locurile permise de alimentare vor fi mentionate in regulamentul particular al etapei. In nicio situatie nu va fi permisa alimentarea pe pit-lane (nici pe banda de accelerare, nici pe cea de lucru)

Alimentarea se va efectua doar cu pompa manuală având pistol cu sistem automat de blocare. Pistolul trebuie să aibă un debit maxim de 60 litri pe minut.

Personalul desemnat de către echipă va fi format din minim 3 persoane. Aceștia vor fi echipați cu: Combinezon omologat, mănusi omologate, încălțăminte omologată, cagulă omologata și ochelari (ski)

Doi mecanici vor alimenta cu combustibil iar al treilea va asista cu un stingător pregătit să intervină in orice moment.

Mașinile dotate cu motor aspirat sunt obligate să opreasca motorul pe durata alimentării cu combustibil.

Mașinile dotate cu motare supralimentate nu sunt obligate să oprească motorul.

Nu este permisă nici un fel de intervenție mecanică la automobil în timpul alimentării cu combustibil.

 

  1. STEAGURI SI SEMNALIZARI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Steag Semnificație
Verde Sfârșitul pericolului. Poate fi, de asemenea, afișat la intrarea la boxe pentru a indica faptul că boxele sunt deschise și semnalează sfârșitul unei sector cu steag galben.
Galben Atenție locală sau precauție completă. Dacă steagul este ținut drept, piloții trebuie să circule cu atenție, datorită unui pericol. Dacă steagul este fluturat, este necesar ca piloții să încetinească din cauza unui pericol iminent pe pistă. Pe tot parcursul acțiunii steagului galben depășirile sunt interzise.
 

 

 

Cod 60

Obligă toți pilotii să circule cu maxim 60 de km/h pentru minimizarea/înlăturarea pericolelor. Depășirile sunt interzise.
Steag cu dungi verticale galbene și roșii Schimbare de aderență / resturi / ulei / pistă alunecoasă.
 

 

Alb

Vehicul lent pe pistă.
Negru Descalificare. Pilotul trebuie să intre la boxe.
Steag negru cu cerc portocaliu O problemă mecanică periculoasă la o anumită mașină, iar ea trebuie să revină la boxe pentru remedierea acestora, după care poate reintra în cursă.
Steag divizat în diagonală – partea superioară stângă negru / partea inferioară dreapta alb Comportamente nesportive cum ar fi: forțarea în mod intenționat a unei alte mașini în afara pistei, sau provocarea unei altercațiii cu un alt pilot.
Albastru Mașină mai rapidă care se apropie, avertizare locală
 

 

 

Rosu

Semnalizează încetarea sesiunii curente, din cauza unui pericol iminent. Când este afișat în ultimele 3 posturi de comisari semnalizează incetarea sesiunii de antrenament. Piloții sunt obligați să circule cu atenție, cu viteză redusă și să părăsească pista la prima întâlnire a ieșirii către pit-lane/paddock
Steag alb-negru în carouri Sesiune încheiată. Liderul cursei este câștigător, iar piloții trebuie să încetinească până la o viteză sigură după ce traversează linia de sosire.

 

 

 

 

 

  1. SANCTIUNI SI PENALIZARI

 

 

  1. Abatere sportivă:
  • comportamentul nesportiv (schimbarea direcției de mers în mod intenționat de două ori, (dacă mașina schimbă la dreapta sau la stanga direcția de mers o singură dată după care revine în acea poziție , această procedura este legală! Dacă mai schimbă încă o dată direcția atunci va fi penalizat) penalizare Drive Through.
  • injurii sau semene obscene față de alt concurent, staff sau orice participant la eveniment, blocarea unui concurent în mod nesportiv ș.a.m.d.) vor fi sanctionate cu “Stop and Go” 1 minut.
  • La a doua abatere sportivă echipajul va fi eliminat din cursă.
  1. Abatere în timpul turului de formare:
  • Nerespectarea formației va fi sancționată cu 20 de secunde adăugate la finalul timpului de cursă.
  • Nerespectarea interdicției de depășire dupa jumătatea circuitului va fi sancționată cu un “Drive Through”.
  • Abaterile de la regulament care duc la reluarea startului vor fi penalizate cu un Drive-Through pentru mașina vinovată.
  • Nerespectarea vitezei liderului, după ieșirea Safety Car-ului, respectiv viteză cuprinsă între minim 70/km și maxim 90/km, cu mai mult de 2 km/h, va fi sancționată cu un “Drive Through”
  1. Depășirea unui concurent în momentul în care se află pe circuit Safety Car-ul:
  • Se sancționează cu un “Stop and Go 1minut”
  1. Nerespectarea vitezei de 60Km/h, în timpul afișării steagurilor Cod 60, respectiv mersul cu o viteză mai mica de 52 km/h
  • se sancționează cu un “Drive Through”
  1. Nerespectarea steagurilor albastre:
  • Concurentul va fi penalizat cu Drive Through dacă după afisarea primului steag albastru nu permite depășirea celui din spate pe lungimea următoarelor 4 posturi de comisari.
  1. Depășirea vitezei pe pit lane va fi sancționată cu 2s per km/h și amendă de 200 lei
  2. Depășirea timpului de intrare în fereastra oficială de pit obligatoriu:
  • Se sancționează cu 75 secunde adăugate la timpul final.
  • Dacă concurentul nu execută pitul obligatoriu va fi descalificat.
  1. Nerespectarea semnalizării oficialilor cursei:
  • Penalizări la latitudinea Directorului de cursa în funcție de gravitatea situației.
  1. Depășirea pe steag galben:
  • Va fi sancționată cu un Drive Through.
  1. Nerespectarea timpului de stat la pit:
  • Fiecare secundă va fi penalizată cu 5 sec la timpul total. Intrarea in urmatoarea secunda se penalizeaza tot cu 5 secunde (exemplu: abatere cu 0.8s -> 5s penalizare, abatere cu 1.1s -> 10s).
  1. Nerespectarea numărului de mecanici:
  • Pe linia boxelor este permis un efectiv de maximum 4 mecanici autorizați per echipaj. Team managerul nu poate efectua operațiuni de ordin mecanic. Personalul trebuie să stea în boxă pe parcursul sesiunilor, atunci când mașina rulează pe circuit.
  • În situatia în care se va constata că mai mult de 4 mecanici ai echipei sunt prezenți pe pit-lane, sau mai mult de 4 mecanici intervin asupra vehiculului, echipa va fi penalizată cu un drive through.
  1. Linia boxelor este compusă din două benzi:
  • banda de lângă boxe (banda de lucru), în care accesul mașinilor de concurs este permis doar în dreptul boxei aferente echipajului;
  • banda de accelerare, unde se respectă viteza impusă.
  • Dincolo de banda de accelerare, pe zidul boxelor, este permis accesul doar pentru oficiali, piloți, team manageri și mecanici ai echipajelor înscrise.
  • Fiecare schimb de piloți, schimb de anvelope, realimentare și penalizare în timp trebuie gestionată de către echipă. Alimentarea în cursă va avea loc în zone special amenajate și delimitate.
  • Schimbul de piloți se efectuează pe banda de lucru, la fel și schimbul de anvelope și reparațiile minore. Doar reparațiile de durată se efectuează în boxă, unde mașina trebuie împinsă de către mecanici, nu deplasata prin puterea proprie.

Din momentul în care o echipă a fost înștiințată că a fost sancționată cu un “Drive Through” sau un “Stop and Go 1 minut” are la dispoziție maxim trei tururi să satisfacă penalizarea, în caz contrar penalizarea se va dubla. Dacă nici după dublarea penalizarii pilotul nu execută Drive Through , acesta va fi exclus din cursă.

 

  • Definiții :

 

  • Drive Through : Pilotul trebuie să treaca pe linia boxelor cu viteza maximă admisă și să reintre pe circuit fără a se opri la boxe.
  • Drive Through cu Stop & Go / Stop & Go: Pilotul trebuie să intre la boxe, să se oprească pe loc (roata să nu mai fie în mișcare ) în dreptul boxei lui pe banda de lucru după care să reintre pe circuit, sau daca echipa nu are boxa, in locul special desemnat in acest sens.
  • Drive Through cu penalizare de timp: Pilotul trebuie să intre la boxe și să se oprească în dreptul boxei lui pe banda de lucru și să stea pe loc perioada de timp cu care a fost penalizat.
  1. SCHITA SUPORT GREUTATI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. AIM SCRUTINEERING (AIM EVO 5)

 

Clasele care sunt obligate să aibă montat în mașină AIM SCRUTINEERING:

  • Clasa GT4
  • Clasa Porsche 991 Cup
  • Clasa GT3
  • Clasa CN

 

Sistemul AIM SCRUTINEERING, este impus în vederea obținerii de către organizator a tuturor informațiilor necesare, în vederea verificării încălcării regulamentului tehnic.

 

Fiecare participant va solicita organizatorului, lista de senzori impuși pentru clasa din care face parte.

 

La verificarea tehnică a mașinii, fiecare participant va primi un card de memorie, card ce va fi sigilat pe perioada competiției. În orice moment (antrenamente libere, calificări, cursă), organizatorul are dreptul să verifice informatiile înregistrate pe card.

 

În situația în care un participant șterge sau deteriorează cardul, el va fi eliminat din competiție, neputând puncta indiferent de poziția pe care a terminat cursa.

 

Este interzisă ștergerea sau scoaterea cardului din sistemul de date de către orice persoană cu excepția persoanelor autorizate de organizator.

 

AIM EVO 5

  1. VERIFICĂRI TEHNICE

 

Verificările tehnice pentru înscrierea în competiție se vor face în ziua de sâmbătă a fiecărei etape, începând cu ora 8.30, în zona indicată de organizator, și în ordinea stabilită în Regulamentul Particular.

Se vor putea efectua verificări tehnice suplimentare, în orice moment al competiției. Aceste verificări vor fi obligatorii pentru mașinile care poartă urme vizibile de deteriorare ca urmare a unui accident, în urma căruia au fost afectate sisteme de securitate.

Mașinilor considerate neconforme nu li se va permite continuarea competiției.

În orice moment al competiției, comisarii tehnici pot:

  • verifica conformitatea mașinii și a echipamentului competitorului;
  • solicita competitorului demontarea unor componente ale mașinii, pentru a verifica conformitatea acestora;
  • instala în mașini orice dispozitiv de verificare sau data‐logging (vor putea fi făcute verificări inclusiv în timpul manșelor);

Cântărirea mașinilor se va putea face în orice punct al competiției. În cazul în care se folosește balast, acesta trebuie declarat la verificările tehnice inițiale și trecut în fișa masinii.

Verificările tehnice finale vor avea loc într‐o locație și în conformitate cu orarul detaliat întocmit de organizator, publicat în regulamentul particular al competiției.

La cererea Comisarilor Sportivi, fie în urma unei contestații, un automobil poate fi reţinut după trecerea liniei de sosire și supus unei verificări tehnice complete și amănunțite, care necesită demontarea acestuia. Verificarea completă, ce implică demontarea automobilelor poate fi efectuată la absoluta latitudine a comisarilor sportivi, din oficiu sau ca urmare a unei contestații.

În situația depunerii unei contestații de către un concurent, acesta va trebui sa achite următoarele taxe:

  • Taxă contestație în sumă de 400 Euro;
  • Taxă verificare tehnică a unei piese interne din motor în sumă de 1000 Euro;
  • Garanție în sumă de 500 Euro;
  • Contestațiile pentru verificarea pieselor interne din motor nu se pot depune pentru clasele internaționale FIA ( TCR, GT4, GT3, Porsche Cup )

În situația în care, în urma verificărilor tehnice, se descopera că mașina supusă verificărilor a fost neconformă, concurentul ce detine mașina va achita o amendă ce se compune din Taxa Contestatie + Taxa Verificare Tehnica + Garantie și va pierde toate punctele câștigate la cursa la care a fost depusă contestația.

În situatia în care, în urma verificărilor tehnice, se constată că mașina a fost conformă, contestatarul va pierde taxa de contestație, taxa verificare tehnică si garanția depusa.

Suma depusă ca și garanție va fi virată proprietarului mașinii, cu titlul de daune.

 

În situatia în care organizatorul, în urma analizei datelor tehnice ale mașinii, date înregistrate de sistemul data AIM EVO 5, va constata că o mașină este neconformă, echipa va pierde punctele câștigate la etapa la care a fost constatată neconformitatea și va achita organizatorului o amendă în sumă de 500 Euro.

În situația în care cardul din sistemul data AIM EVO 5 va fi sters, echipa va pierde punctele câștigate la etapa la care a fost constatată ștergerea datelor și va achita organizatorului o amendă în sumă de 500 Euro.

De aici puteti descarca fisele de omologare pentru Dacia Logan

 

Logan 1600_FIA_2

Logan FIA_ 1600

ROMANIAN ENDURANCE SERIES

Daca doriti sa va inscrieti echipa sau pilotul in campionat, ne puteti contacta folosind datele de mai jos.

CONTACT

Monday-Friday: 9am to 5pm; Sambata: 10am to 2pm
Str. Salva nr. 22, Bucuresti, RO
+(40) 744 311 237
contact@res.ro