fbpx

Ver.: 1.9 din 22 iulie 2020

Capitolul I - Regulament Sportiv

1. Introducere

Romanian Endurance Series (RES) este un campionat de viteză pe circuit, ce respectă prevederile Codului Internațional Sportiv și anexele sale, precum și Prescripțiile generale FIA pentru circuit. Campionatul va fi fundamentat pe regulamentul de față, ce are o componentă sportivă și una tehnică, în conformitate cu Anexa J a FIA.

RES este un campionat de curse cu o lungime începând cu o oră și oferă o platformă pentru amatori și profesioniști. O mare varietate de mașini potrivite acestor formate de cursă este acceptată în acest campionat: turisme, GT-uri, prototipuri, silhouette-uri. Automobilele cu roti descoperite (monoposturi) nu sunt acceptate.

Piloții cu o mai mare experiență (conform punctelor definite pe licența de circuit) au obligația de a-i respecta și proteja pe circuit pe ceilalți concurenți. Procesul de licențiere este asigurat de Federatia Romana de Automobilism Sportiv. Sunt acceptate licențele internaționale FIA de la categoria D în sus și licențele naționale din Uniunea Europeană.

 

Pilotii care se inscriu, participa in RES trebuie sa fi absolvit inainte o scoala de pilotaj de circuit agreata FRAS si organizator RES.

Pilotii care nu au implinit varsta de 18 ani nu pot participa la etapele RES desfasurate pe circuite stradale decat daca acestia au o experienta de minim un an in RES .

Pilotii care au o varsta mai mica de 16 ani nu au dreptul sa participe in primul sezon RES decat la clasa A1 sau maxim A2.

 

La finele sezonului, fiecare clasă își va decerna campionul, iar prima poziție în ierarhia generală va primi titlul de Campion National Anduranta pentru anul în curs.

2. General

Acest document descrie regulamentele sportive și tehnice pentru evenimentele RES. Regulamente particulare adiționale vor fi publicate cu anticipație pentru fiecare rundă.

2.1 Autoritatea sportivă (ASN)

Federația Română De Automobilism Sportiv

 

Adresa: strada Popa Savu, nr. 7, sector 1, Bucureşti, cod poştal 011431

E-mail: office@fras.ro

 

Secretariat sportiv:

 

Cristian Notaru – secretar general

E-mail: cristian.notaru@fras.ro

 

Petre Zarioiu

E-mail: licente@fras.ro

 

Cezar Mircea Romaniuc

E-mail: cezar.romaniuc@fras.ro

 

Telefon: 004 0743 012 200

 

Secretariat:

 

Persoana de contact: Elena Bădică

 

Telefon: 004 0752 222 207

 

E-mail: elena.badica@fras.ro

2.2 Organizator

ACS Willimsport

Str Salva nr 22 sect 1 Bucuresti

willimsport@gmail.com

2.3 Promotor

Willimsport SRL

 

Str. Salva nr. 22, Sector 1, BUCUREȘTI

Mobil: +40 744 311 237

Email: contact@res.ro

Site: www.res.ro

3. Asigurare

Organizatorul evenimentului va contracta o asigurare pentru terți, ce acoperă toți concurenții, personalul auxiliar și piloții. Un pilot în raport cu altul în timpul concursului nu poate fi definit drept terț.

4. Condiții

4.1 Condiții generale

Organizatorul își rezervă dreptul de a amâna sau anula evenimentele, precum și de a modifica planul orar. Această decizie este dreptul exclusiv al organizatorului, iar concurenții nu au dreptul de a solicita daune sau compensații ca și consecință. Orice dispută de ordin legal va fi judecată conform prevederilor legale ale statului român.

4.2 Condiții specifice

Etapele vor fi reglementate conform următoarelor:

  • Codul Internațional Sportiv al FIA și anexele sale;
  • Prezentul regulament sportiv și tehnic;
  • Regulamentul particular al etapei;
  • Decizii și buletine oficiale ale FRAS, organizatorului, direcției de cursă.

4.3 Condițiile circuitelor

Orice daună materială indusă premiselor circuitelor de către un concurent, pilot sau membru al unei echipe va fi imputată acestuia. Exemplu: daune aduse glisierelor de protecție, gardurilor, boxelor etc.

5. Organizare și dispozitiv de oficiali

5.1 Comitetul de organizare

Comitetul de organizare este numit de către organizator și publicat în regulamentul particular.

Art 5.1.1 Toate documentele unei etape(regulament particular, cereri de înscriere, etc) vor fi trimise către FRAS la licente@fras.ro și ioan.badiu@fras.ro cu maxim 7 zile înainte de afișarea lor pe site-ul evenimentului sau de publicarea lor.

Art 5.1.2 Regulamentul PArticular al fiecărei etape va cuprinde :  Licența FRAS NR…./…./…..  Permis de Organizare FRAS NR……./……../………

Art 5.1.3 Toți arbitrii și oficialii delegați vor fi licențiați FRAS

Art 5.3 Secretarul competiției(fiecărei etape) va trimite în format electronic dosarul competiției, imediat ce aceasta sa încheiat la adresa  licente@fras.ro , în atenția apreședintelui Comisiei de Competiții, opentru validarea rezultatelor

5.2 Oficialii

Următori oficiali vor fi numiți de către organizator:

  • Director de cursă
  • Secretarul evenimentului
  • Comisar tehnic – delegat FRAS
  • Observator FRAS
  • Starter
  • Cronometror

6. Calendarul sezonului

Art 6.1  Calendarul va fi propus de către organizator șș va fi aprobat de către Consiliu federal FRAS.

  • 30 Mai Antrenamente Oficiale stabilire BOP (Balance of Performance) – Motorpark Romania, RO
  • 20 Iunie – Etapa 1 Motorpark Romania, RO
  • 12 Iulie – Etapa 2 Motorpark Romania, RO
  • 9 August – Etapa 3 Motorpark Romania, RO
  • 13 Septembrie – Etapa 4 Motorpark Romania, RO
  • 18 Octombrie – Etapa 5 Motorpark Romania, RO

7. Echipă/Echipaj/Team Manager

7.1 O echipă poate înscrie oricâte echipaje în RES

Fiecare echipaj trebuie să-și numească un team manager, care are următoarele responsabilități:

  • să fie prezent pe tot parcursul evenimentului;
  • să urmeze pașii necesari pentru verificările administrative și tehnice ale echipajului său;
  • să ia la cunoștință și să contrasemneze orice comunicare sau sancțiune;
  • să ia parte la briefing;
  • să verifice pe toată durata evenimentului conformitatea echipamentului piloților săi.

Un team manager nu poate manageria mai mult de o (una) singura echipa.

7.2 Un echipaj RES poate fi format din 1 sau 2 piloți și va purta o denumire fixă de-a lungul întregului sezon.

Aceasta poate fi numele echipei + nr. echipajului (ex: Blitzwolf 3) sau o denumire comercială, conținând numele unui singur partener.

Numerele de concurs vor fi formate din una pana la trei cifre, la alegere, prioritatea acordându-se în funcție de clasamentul sezonului precedent.  Numerele de concurs trebuie sa fie unice. Unica excepție este conferită campionului Open, care poate alege să afișeze numărul 1 în stagiunea ulterioară, indiferent de clasa la care va concura.

8. Înscrierea și confirmarea înscrierilor

Înscrierile se deschid pentru sezonul în curs la începutul anului calendaristic și se închid, pentru fiecare etapă, cu o zi înaintea primului antrenament liber. Taxa de participare se va majora cu 50% în cazul neachitării cu minimum 14 zile înaintea evenimentului. Înscrierea poate fi refuzată de către organizator.

 

CLASA Logan Cup A1 A2 A3 A4 BMW 325 Cup TCR, GT4, Cayman A6, CN, GT3
COST 100 € 160 € 230 € 250 € 270 € 250 € 290 € 300 €

 

Lista înscrișilor va fi publicată înaintea evenimentului. Un pilot poate fi înscris pe una sau două mașini.

 

Art 8.1 Înscrierea în campionat va fi făcută de către clubul fiecărui sportiv la care este legitimat, numai după obținerea licenței FRAS

9. Marketing și publicitate obligatorie a organizatorului.

9.1 Drepturi de proprietate intelectuală

FRAS este deținătorul drepturilor de autor pentru toate imaginile si videouri-le prezentate la etapele din cadrul Campionatului National de Anduranta, in spațiul online și pe orice alt canal de comunicare și de comercializare a articolelor cu siglele oficiale RES, cedandu-le organizatorului pe toata durata competitiei.

Drepturile patrimoniale de autor asupra oricărei imagini sau video creat de către participanți la evenimentele organizate de RES aparțin FRAS si, de asemenea, vor fi cedate organizatorului pe durata calendarului competitional organizat sub egida federatiei. Dreptul de autor asupra operelor colective aparține în totalitate FRAS, cedate organizatorului pe perioada Campionatului National de Anduranta, fiind create din inițiativă, sub responsabilitatea și sub numele acestuia.

Participanții consimt ca portretul lor să poată fi utilizat în imaginile și/sau video-urile care au legătura cu evenimentele organizate in cadrul RES, inclusiv în anunțuri publicitare, indiferent de canalul prin care se va transmite (la eveniment, online, prin televiziune etc).

Organizatorul își rezervă dreptul de a transmite către partenerii săi orice drept patrimonial asupra operelor menționate mai sus.

Promovarea oricărui brand în timpul evenimentului fără acordul scris al organizatorului este strict interzisă.

9.2 Publicitatea obligatorie în RES include:

  • numerele de concurs, afișate pe portiera față a automobilelor, pe parbriz și lunetă
  • parasolarul;
  • zona numărului de înmatriculare față/spate sau echivalent;
  • zone rezervate pe aripi față/spate;
  • orice alt spațiu anunțat în regulamentul particular;
  • afișarea patch-ului RES pe combinezon.

Accesul mașinilor de concurs pe circuit fără a respecta normele de publicitate obligatorie a organizatorului va fi interzis.

 

Art 9.3 Două autocolante de 7cm lățime /minim 50 cm lungime cu logo-ul campionatului, siglele FRAS și MTS

10. Conduita la circuit

  • alocarea boxelor și a spațiilor în paddock este realizată de organizator și trebuie strict respectată;
  • în paddock există spații pentru fiecare echipă, incluse în taxa de participare;
  • căile de acces trebuie să rămână libere pe tot parcursul evenimentului;
  • toți membrii echipelor sunt obligați să respecte regulamentul de ordine interioară al circuitelor și
  • sunt răspunzători de comportamentul tuturor persoanelor asociate (familie, prieteni, parteneri, sponsori, invitați etc.);
  • orice daună va fi facturată echipei care a provocat-o.

11. Linia boxelor

  • Linia boxelor este compusă din două benzi:
  • banda de lângă boxe (banda de lucru), în care accesul mașinilor de concurs este permis doar în dreptul boxei aferente echipajului;
  • banda de accelerare, unde se respectă viteza impusă.

Pe linia boxelor este permis un efectiv de maximum 4 mecanici autorizați per echipaj. Team managerul nu poate efectua operațiuni de ordin mecanic. Personalul trebuie să stea în boxă pe parcursul sesiunilor, atunci când mașina rulează pe circuit.

In situatia in care se va constata ca mai mult de 4 mecanici ai echipei sunt prezenti pe pit-lane, sau mai mult de 4 mecanici intervin asupra vehiculului, echipa poate fi penalizata cu scaderea a 25 de secunde din timpul de concurs, sau o penalizare drive through, la alegerea directorului de concurs.

Dincolo de banda de accelerare, pe zidul boxelor, este permis accesul doar pentru oficiali, piloți, team manageri și mecanici ai echipajelor înscrise.

Fiecare schimb de piloți, schimb de anvelope, realimentare și penalizare în timp trebuie gestionată de către echipă. Alimentarea în cursă va avea loc în zone special amenajate și delimitate.

Schimbul de piloți se efectuează pe banda de lucru, la fel și schimbul de anvelope și reparațiile minore. Doar reparațiile de durată se efectuează în boxă, unde mașina trebuie împinsă de către mecanici, nu prin puterea proprie.

12. Anvelope

  • În cadrul campionatului este obligatorie utilizarea următoarelor anvelope (FP, Q, R):
    • Yokohama Advan A048 semislick – clasele A1 și A2;
    • Hankook slick și pneuri de ploaie – clasele A2, A3,A4,GT3, GT4, TCR, Cayman Trophy, CN și altele;

    Este interzisă sculptarea sau tratarea chimică a anvelopelor slick. Încălzitoarele electrice sau alte metode sau mijloace de incalzire sunt, de asemenea, interzise.

13. Interpretarea regulamentului

Directorul de cursă este singura persoană autorizată să ofere informații statutare despre eveniment, în acord cu regulamentele. În cazul unor dispute, directorul de cursă se consultă cu stewarzii pentru a agrea interpretarea și/sau criteriile. Aceste decizii sunt inapelabile.

14. Comportamentul pe pistă

Piloții trebuie să respecte normele descrise în Anexa L (Capitolul IV) a Codului Sportiv Internațional. Acest document conține reguli referitoare la depășiri, ce includ responsabilitatea sporită a celui ce pilotează mașina mai rapidă. Pilotul mașinii mai lente nu are voie să efectueze manevre de blocare deliberată a adversarului sau schimbări subite de direcție. Practic, i se impune să-și păstreze trasa.

Orice pilot are obligația de a se auto-raporta la directorul de cursă într-un interval de maximum 120 de minute de la un contact pe pistă.

15. Semnalizarea cu steaguri

Steag Semnificație

Verde
Sfârșitul pericolului. Poate fi, de asemenea, afisat la intrarea la boxe pentru a indica faptul că boxele sunt deschise și semnalează sfârșitul unei sector cu steag galben.

Galben
Atenție locală sau precauție completă. Daca steagul este tinut drept, pilotii trebuie sa circule cu atentie, datorita unui pericol. Daca steagul este fluturat, este necesar ca șoferii să încetinească din cauza unui pericol iminent pe pistă. Pe tot parcursul actiunii steagului galben, depasirile sunt interzise.

Cod 60

Obliga toti pilotii sa circule cu maxim 60 de km/h pentru minimizarea/inlaturarea pericolelor. Depasirile sunt interzise.

Steag cu dungi verticale galbene și roșii
Schimbare de aderenta / resturi / ulei / pistă alunecoasă.

Alb

Vehicul lent pe pistă (FIA).
 

Negru

Descalificare. Invocă un șofer la boxe pentru nerespectarea regulilor, sau când o mașină suferă o defecțiune mecanică periculoasă.


Steag negru cu cerc portocaliu

O problemă mecanică periculoasă la o anumită mașină, iar ea trebuie să revină la boxe (numai FIA).


Steag divizat în diagonală – partea superioară stângă negru / partea inferioară dreapta alb

Comportamente nesportive (doar FIA), cum ar fi: conducerea în mod intenționat a unei alte mașini în afara pistei, sau provocarea unei altercațiii cu un alt șofer.

Albastru
Mașină mai rapidă care se apropie (FIA), avertizare locală

Rosu

Semnalizeaza incetarea sesiunii curente, datorita unui pericol iminent. Cand este afisat in ultimele 3 posturi de arbitraj, semnalizeaza incetarea sesiunii de antrenament. Pilotii sunt obligati sa circule cu atentie, cu viteza redusa si sa paraseasca pista la prima intalnire a iesirii catre pit-lane/paddock

Steag alb-negru în carouri
Sesiune încheiată. Liderul cursei este câștigător, iar șoferii trebuie să încetinească până la o viteză sigură după ce traversează linia de sosire.

Piloții sunt obligați să cunoască semnificația steagurilor, să respecte semnalele și instrucțiunile oficialilor. Un steag nu îi exonerează pe concurenți de obligația de a evita orice situație pe care o percep ca fiind periculoasă pe circuit. Dacă situația permite, neutralizarea cursei se va efectua prin Code 60, nu prin introducerea mașinii de siguranță. Acesta este indicat prin steaguri de culoare mov cu nr. 60 în mijloc și impune limitarea viteze tuturor concurenților la 60km/h până la arborarea steagurilor verzi în posturile de comisari. În perioada codului 60 linia boxelor este deschisă, iar orice penalizare în timp ce se efectuează în acest interval are o durată dublă.

Orice mașină ce depășește limita de 60km/h va fi penalizată cu dublul avantajului creat pe circuit.

16. Antrenamente și calificări

Vor fi acceptate pe circuit doar mașinile care au fost aprobate la verificarea tehnică. Un pilot are posibilitatea de a pilota maximum două mașini înscrise în concurs.

Orice pilot înscris trebuie să completeze cel puțin 2 tururi cronometrate în orice sesiune preliminară cursei. Excepțiile de ordin tehnic vor fi analizate de către directorul de cursă.

Calificarile vor fi formate din 2 manse a cate 15 min cu pauza de 5 min intre ele. Team managerul are obligatia de a anunta inainte sau direct in fisa de inscriere ordinea pilotilor in mansele de calificare.Pilotul care participa in prima sesiune de calificari , va lua startul in prima cursa si pilotul care participa in mansa a 2 a de calificari va lua startul in a 2 a cursa.

In evenimentele cu o singura cursa, va exista o singura sesiune de calificari, iar regula de mai sus nu se va aplica. Stabilirea pilotului care va lua startul intr-o asemenea situatie este apanajul sefului de echipa.

În cazul în care nu se pot departaja la miime de secundă echipajele, ordinea este dată de momentul în care s-a stabilit timpul. Dacă o mașină nu mai ajunge pe grilă, locul acesteia va fi lăsat liber în formație.

17. Startul

La afișarea panoului ”3 minute”, mașina trebuie să fie coborâtă de pe cricuri și nu mai sunt permise operațiuni mecanice (capota trebuie să fie închisă). Membrii echipei trebuie să părăsească grila, un singur mecanic având permisiunea de a rămâne alături de pilot până la afișarea panoului de 1 minut, când se pornește și motorul.

Se aplică startul lansat (rolling start). În ultima treime a turului de formare, mașinile se grupează pe două linii, iar după ce mașina de siguranță se retrage, liderul trebuie să ruleze cu o viteză de 70-90 km/h până la stingerea semafoarelor. În cazul nerespectării formației pe două linii, procedura de start se va repeta. Va fi penalizat echipajul care cauzeaza abandonul/repetarea startului, sau care cauzeaza nealinierea altui concurent. Penalizarea va fi de 5 secunde.

Daca un pilot nu poate lua startul in cursa , conform mansei de calificare la care a participat , acesta are obligatia de a anunta in timp util ( minim 15 min) Directorul de concurs. Pilotul poate fi inlocuit de un alt pilot al echipajului pentru procedura start, dupa confirmarea directorului de concurs.

18. Sosirea în cursă

În momentul în care au trecut 60 de minute de la start, la prima trecere a liderului prin fața boxelor, acesta va intra în ultimul tur de cursă. După arborarea drapelului în carouri ce marchează finalul întrecerii, ceilalți competitori vor completa turul în care se află. Un automobil este clasat (va puncta) dacă a completat 60% din tururile liderului de la clasa sa. La finele turului de onoare, toate mașinile se opresc în parcul închis, unde accesul oricărei alte persoane este interzis, iar piloții trebuie să se îndepărteze în cel mai scurt timp.

18.1 Proteste , Apeluri

a) Orice protest, este înaintat, în scris, Directorului Sportiv însoţit de taxa respectivă. Protestele verbale, colective, sau cele depuse fără achitarea taxei, nu se iau in considerare.

b) În protestele legate de neconformitatea tehnică a unui automobil va fi precizată clar şi fără echivoc, piesa contestată. Aceste proteste trebuie depuse înainte de verificarea tehnică finală.

c) Dreptul de a protesta îl are numai pilotul înscris în competiţie sau reprezentantul acestuia înregistrat în acest scop la FRAS, pe cererea de licenţă.

d) Taxele de proteste sunt următoarele:

–        pentru protest pe linie sportivă – 200 Euro

–        pentru protest tehnic pt un reper – 500 Euro

–        pt un subansamblu – 1000 Euro

–        pt toata masina – 2500 Euro

e) In eventualitatea unui protest care necesită demontarea automobilului, Comisarii Sportivi vor stabili si o cautiune pe baza pretului de catalog (al reprezentantei marcii respective) corespunzator pieselor care nu mai pot fi recuperate, iar pentru manopera se va adauga 10% din totalul reperelor demontate.

f) Manoperele de demontare–montare vor fi efectuate de mecanicii automobilului controlat. Dacă protestul se dovedeşte neintemeiat, cautiunea va fi preluată în totalitate de cel impotriva caruia a fost depus protestul. Nici una din parti nu are dreptul de a solicita celeilalte posibilele diferente dintre costul estimat de Comisarii Sportivi si costul efectiv de aducere a automobilului in stare initiala.

g) Pentru automobilele verificate din oficiu, din ordinul conducerii cursei sau al Comisarilor Tehnici, nu se va putea solicita nici o despagubire sau compensare a costurilor legate direct sau indirect de aceste controale.

h) In masura in care protestul este intemeiat, taxa si cautiunea depusa se restituie partial sau integral celui care a depus-o. In acest caz, taxa trece in sarcina echipajului gasit vinovat, care in plus, va fi sanctionat conform regulamentelor in vigoare (excludere, suspendare, depunctare, penalizare in timp sau in bani, alte sanctiuni disciplinare).

i) In mod similar vor fi sanctionate:

–        protestele depuse cu reacredinta;

–        orice forma de sustragere de la controlul tehnic;

–        orice incercare de a ascunde sau inlocui un reper neconform;

–        ruperea unui sigiliu sau stergerea marcajelor in lipsa ordinului expres al unui oficial al cursei;

–        discutiile in contradictoriu ale echipajului, mecanicilor sau responsabilului desemnat de acestia, cu oficialii care dispun, efectueaza sau supravegheaza aceste controale;

–        orice gest nesportiv intre cel care a depus un protest, o contestatie sau apel si cel care este contestat.

j) Cheltuielile de transport al maşinii vor fi suportate de către cel ce depune protestul în cazul în care protestul este neîntemeiat, sau de către concurentul împotriva căruia s-a depus protestul în cazul în care este admis.

k) În cazul în care protestul este neîntemeiat şi, cheltuielile presupuse de protest (verificare, transport, etc) sunt mai mari decât suma din depozit, diferenţa va fi suportata de către reclamant. Dimpotrivă, în cazul în care cheltuielile sunt mai mici, diferenţa se restituie.

l) Protestele împotriva rezultatelor sau clasamentelor vor fi depuse in maximum 30 minute de la afişarea rezultatelor provizorii la panoul oficial de afişaj.

m) Urmatoarele taxe sunt de asemenea aplicabile:

–        pentru proteste la Comisia de Competiţii – 400 euro

–        pentru proteste la Comisia de Disciplină – 400 euro

–        pentru apeluri la Comisia de Apel – 500 euro

n)    Impotriva deciziilor luate de conducerea cursei, cel care se considera nedreptatit poate depune o contestatie la Comisia de Competitii a FRAS. Contestatia trebuie anuntata conducerii etapei in scris si depusa la Secretariatul FRAS in maxim 48 de ore de la data deciziei ce se doreste a fi contestata. Este admisa transmiterea acesteia in termenul precizat si prin fax, mail, etc. însoţita de copia ordinului de plată prin care se probează achitarea taxei aferente, calculata conform reglementarilor in vigoare.

19. Oficializarea rezultatelor

După intrarea mașinilor în parcul închis, se pot depune eventuale contestații de către team manageri (achitându-se o taxă de 200 de Euro) într-un interval de 15 de minute. În același interval de timp, oficialii pot solicita probe video și audieri pentru a soluționa eventualele incidente.

Ulterior, se publică rezultatele oficiale la panoul de afișaj. Apelurile sunt gestionate în decurs decurs de 72 de ore de către comisia de circuit Fras

Daca in urma manselor de concurs, doua echipaje sunt la egalitate de puncte in etapa respectiva, departajarea se va face in functie de rezultatele din sesiunile de calificari. Daca si in urma aplicarii rezultatelor din sesiunile de calificari echipajele nu pot fi departajate, castigator va fi echipajul care a stabilit primul cel mai rapid tur in calificari.

20. Premiere

În cadrul RES se premiază cu cupe/trofee ierarhia generală, precum și clasele reprezentate la fiecare etapă. De asemenea, se va premia ierarhia juniorilor (sub 18 ani la data primei curse din sezon) și ierarhia feminină (doar dacă sunt cel puțin 3 reprezentante la start). Pe podiumul de premiere vor fi prezenți doar piloții, purtând combinezonul închis.

Cluburile participante pot inscrie in RES si echipe. Acestea trebuie sa aiba un nume diferit fata de echipaje. Echipa trebuie sa fie formata din 3 echipaje din clase diferite, acestea acestea vor puncta cu punctele aferente clasei la care participa.

La finalul etapei se vor aduna punctele , echipele vor fi premiate 1-2-3.

La finalul sezonului RES primele 3 echipe vor fi premiate cu cupe si trofee.

Se stabilește la final de sezon ierarhia generală a fiecărei clase, precum și clasamentul open. În caz de egalitate la puncte, departajarea se va face după următoarele criterii:

  • numărul de etape la care concurenții respectivi au fost prezenți;
  • numărul de victorii, apoi locuri 2, 3, etc.
  • numărul de pole position-uri;
  • numărul de fastest lap-uri;
  • media timpilor din calificări pe fiecare circuit.

Tabel puncte +5p fiecare participare:

Echipă/Pilot – Tabel puncte campionat
Numarul de intrari in clase
Poziție 7+ 6 5 4 3 2 1
 
1 12 11 10 9 8 7 5
2 10 9 8 7 6 5
3 9 8 7 6 5
4 8 7 6 5
5 7 6 5
6 6 5
7 5
8 4
9 3
10 2
11 1

21. Conferințe și declarații de presă

Fiecare pilot și team manager are datoria de a fi disponibil într-un interval de 30 de minute după încheierea festivității de premiere pentru solicitări de presă, venite din partea organizatorului sau a jurnaliștilor acreditați.

22. Ceremonia de final de sezon

Echipele care vor fi premiate trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • să fi participat la cel puțin 2 etape în cadrul sezonului;
  • cel puțin un pilot trebuie să rămână stabil pentru adunarea punctelor;
  • un pilot trebuie să concureze la cel puțin două etape pentru a fi premiat la gală împreună cu echipa pe care a reprezentat-o;

23. Penalizări

Directorul de cursă poate decide acordarea următoarelor tipuri de penalizări:

  • anularea de timpi în antrenamente sau calificări;
  • secunde de penalizare;
  • declasare pe grila de start;
  • declasare în ierarhia finală a cursei;
  • avertismente;
  • orice altă penalizare la latitudinea sa.

Descalificarea unui concurent dintr-o sesiune poate fi decisă în urma consultării directorului de cursă cu judecătorii de fapte. Nicio penalizare nu este nominală per pilot, ci acordată echipei (cf. numărului de concurs). Orice penalizare trimisă către team manager sau afișată pe monitoarele de cronometrare în timpul manșelor de concurs trebuie satisfăcută în decurs de 3 tururi. Nerespectarea acestui interval atrage excluderea din manșă.

Orice penalizare cu drive through/stop and go dictată în ultimele 15 minute de cursă nu se va satisface pe linia boxelor, ci timpul se va aduna la rezultatul final.

  • Depășire pe Code60: 60 de secunde Stop&Go Viteză pe linia standurilor: 2s per km/h, adăugat la timpul final
  • Depășirea vitezei pe Code60: 2s per km/h, adăugat la timpul final
  • Viteză excesivă pe Code60: dublul diferenței dintre timpul măsurat pe sector/tur, raportat la timpul-etalon comunicat la briefing
  • Depășirea limitelor pistei: anularea timpului în FP/Q, în cursă un prim avertisment, apoi 10, 30, 60 secunde adăugate la timpul final și descalificare la a cincea ofensă
  • Depășire sub steag galben: drive through
  • Nerespectarea ferestrei obligatorii de oprire la boxe: 75s adăugate la timpul final . In cazul cand acesta nu executa pitul obligatoriu va fi descalificat din cursa.
  • Blocarea unui alt concurent în calificări: declasare pe ultima poziție a grilei

Nicio penalizare nu se satisface sub Code 60, cele 3 tururi numărându-se doar în regim normal de cursă.

Capitolul II – Clase

Clasă Motorizare Greutate minimă impusă Target time Motorpark
A1 <2000 cm3 850 kg 2 min 04 sec
A2 <2000 cm3 950 kg 1 min 57 sec
A3 <3000 cm3 1 min 53 sec
A4 <3500 cm3 1 min 49 sec
CN <2000 cm3 NA* sau <1620 cm3 T**
BMW 325 Cup 1 min 55 sec
Proto 2000 cm3 > NA* sau 1620 cm3 > T**

* NA – motor aspirat natural

** T – motor turbo

Capitolul III - Aspecte de ordin tehnic

Organizatorul are dreptul de a decide admiterea oricărui automobil la etapele RES pe considerente tehnice, fără a restitui taxa de înscriere.

Limitarea de sunet este fixată la 110db, măsurabili la 0.5m de capătul evacuării.

Este obligatorie respectarea normelor de securitate după cum urmează:

  • scaunele, centurile, protecțiile de pe rollbar și plasele de la geamuri trebuie să fie omologate;
  • mașina trebuie să fie prevăzută cu contact general declanșabil din interior și exterior, stingător de incendiu și elemente de remorcare omologate (nu cârlig metalic);
  • echipamentul pilotului, inclusiv HANS, trebuie să fie omologat;
  • structura de rezistență a mașinii (rollcage) trebuie să corespundă normelor Anexei J FIA,

Mașinile trebuie să fie echipate cu:

  • stopuri, semnalizări și lumini de ceață funcționale;
  • transponder funcțional, pus la dispoziție de către organizator, în orice ieșire pe pistă;
  • camere video orientate pe sensul de mers care să înregistreze toate sesiunile;
  • publicitatea obligatorie a organizatorului și numerele de concurs pe portierele față;

 

Tabel capacitate maximă rezervoare per clasa.

CLASA CAPACITATE
   
TCR TCR spec / rezervor Fia FT3 109 litri
GT4 GT4 spec / rezervor Fia FT3 109 litri
GT3 GT3 spec / rezervor Fia FT3 109 litri

Puteti descarca regulamentul in format PDF de aici: Regulament RES 2020 V1.9_22.07.2020

ROMANIAN ENDURANCE SERIES

Daca doriti sa va inscrieti echipa sau pilotul in campionat, ne puteti contacta folosind datele de mai jos.

CONTACT

Monday-Friday: 9am to 5pm; Sambata: 10am to 2pm
Str. Salva nr. 22, Bucuresti, RO
+(40) 744 311 237
contact@res.ro