fbpx

Romanian Endurance Series

RES 2024: Juniorii la putere în etapa a doua la categoria Logan Cup

Radu Iordache și Dorin Balea au încheiat în aceeași secundă cursa de sprint, însă duminică au lăsat locurile pe podium unui trio de piloți chiar mai tineri: Tudor Tudurachi, Matei Ghețu și Zoe Florescu Potolea.

14 modele Logan au luat startul la prima etapă a sezonului 2024, iar după două săptămâni plutonul a crescut la 16. Astfel, devenea tot mai complicat drumul înspre puncte: 50% șanse de a lua ceva la sprint, unde sunt recompensați primii 8, apoi ceva mai multe oportunități în cursele principale. La vârf, Matei Ghețu venea la startul etapei secunde cu un singur punct avans față de debutanții Cotigă și Cosma Cristofor, iar Tudor Tudurachi era și el aproape, la doar patru puncte în urma liderului. Prima sesiune de calificări, care stabilea grila atât pentru sprint, cât și pentru prima cursă de o oră, a fost dominată de Tudurachi, al cărui timp inițial fără aspirație era deja suficient pentru pole. Radu Iordache s-a plasat în prima linie, devansându-l pe Matei Ghețu cu doar două miimi de secundă, în timp ce Darius Cotigă se lansa doar de pe 6, în urma lui Adrian Dobre și Costi Gherghescu.

Iordache a preluat conducerea la stingerea semafoarelor, însă marii performeri al plecării de pe loc au fost piloții din linia a patra a grilei – Dorin Balea și Claudiu Ionescu. Cei doi au progresat până pe pozițiile 2 și 3, retrogradându-i pe principalii aspiranți la titlu. Un duel între Ionescu și Tudurachi avea să se dovedească decisiv, de vreme ce a provocat ieșirea în decor a liderului din clasament. Tudurachi a revenit pe traseu cu baia de ulei perforată, provocând o întrerupere de durată a cursei. Al doilea start de pe loc nu le-a dat emoții celor din avanposturi, însă echipa tehnică Willi Motorsport a avut destul timp pentru a repara mașina lui Tudurachi, acesta pornind de pe linia boxelor înspre o recuperare ce s-ar putea dovedi importantă la finele sezonului. Iordache a câștigat fără emoții în fața lui Balea, Matei Ghețu a trecut de Claudiu Ionescu în ultimul tur, distanțându-se astfel în clasamentul general. Chiar dacă Cotigă nu a punctat, Tudurachi a trecut linia de sosire al șaptelea și a mai câștigat o poziție după penalizarea celui ce-i cauzase problema tehnică.

Cursa sprint

1. Radu Iordache – 10 tururi

2. Dorin Balea +0.998s

3. Matei Ghețu +6.425s

Astfel, Ghețu începea ziua de duminică cu 7 puncte în fața lui Tudurachi. De această dată, diferența de ritm dintre cei doi a fost însemnată în prima cursă de o oră, la finele căreia Tudurachi construise un ecart de 15 secunde. Între cele mai rapide tururi ale celor doi au fost mai bine de șapte zecimi de secundă, însă asta n-a însemnat că Tudurachi n-a avut de muncă. În prima jumătate a cursei s-au înregistrat nu mai puțin de opt schimbări de lider între el și Radu Iordache. Spre final, ecartul dintre ei a crescut, Iordache sosind al doilea, chiar înaintea lui Ghețu, însă fiind apoi penalizat cu 15 secunde pentru o oprire la boxe mai scurtă decât norma de 75 de secunde. Astfel, configurația podiumului a fost Tudurachi-Ghețu-Iordache, chiar și cu acea sancțiune pierderea fiind de doar o poziție. Costi Gherghescu s-a clasat al patrulea, la 45 de secunde în urma învingătorului, pe urmele sale fiind Claudiu Ionescu și Zoe Florescu Potolea, care a progresat patru poziții față de grila de start.

Cursa 1

1. Tudor Tudurachi  – 32 tururi

2. Matei Ghețu  +15.078s

3. Radu Iordache +29.751s

Cursa a doua a arătat același raport de forțe între Tudurachi și Ghețu, ecartul ceva mai mic la finele orei fiind mai degrabă rezultatul unei neutralizări survenite în a doua jumătate a întrecerii. Diferența a fost că de această dată Iordache nu a mai avut resursele să vină în apropierea lor, fiind prins într-o bătălie pentru poziția a patra, la câteva secunde în urma lui Dorin Balea. Manșa a avut o desfășurare plină de neprevăzut și de incidente, pe final ajungându-se la un contact între Gherghescu și Ionescu, precum și la abandonul tehnic al lui Iordache. De asta au profitat echipajul Red Queen format din Dan Vonica și Octavian Tîrnovean, clasat al patrulea, și Zoe Florescu Potolea.

Cursa 2

1. Tudor Tudurachi  – 28 tururi

2. Matei Ghețu +7.567s

3. Dorin Balea +13.771s

Așadar, Tudor Tudurachi a obținut maximum de puncte în ziua de duminică (50), de fiecare dată fiind secondat de Matei Ghețu (36p). Diverși piloți nu au avut decât o singură cursă solidă, iar astfel podiumul etapei a fost completat de Zoe Florescu Potolea (18p), ea fiind totodată și cel mai bine clasat debutant. Următoarea etapă va fi cea cu format atipic – o singură cursă de 500 kilometri, fără sprint sâmbătă – ce va avea loc pe Transilvania Motor Ring pe 26 mai.

Clasament Dacia Logan Cup

1. Willi Motorsport – Tudor Tudurachi – 102p

2. MRA Motorsport – Matei Ghețu – 95p

3. Balea Motorsport – Dorin Balea – 61p

4. Trans Mondial Racing – Radu Iordache și Ioan Angel Pleșcan (D) – 58p

5. DC Motorsport – Darius Cotigă (D) și David Cosma Cristofor (D) – 56p

6. Gherghescu Motorsport – Constantin Gherghescu – 54p

7. Red Queen – Dan Vonica și Octavian Tîrnovean (D) – 36p

8. West Competition Racing – Zoe Florescu Potolea (D) – 35p

9. AMI Racing – Adrian Dobre și Mihai Alexandrescu – 33p

10. MRA Motorsport 2 – Andrei Ghețu – 21p

11. 7Racing – Lucian Ciupei (D) și Paul Buduru (D) – 18p

12. Oltenia Racing – Claudiu Ionescu – 15p

13. Kidoo Racing – Dorin Costea (D) și Radu Bunea (D) – 13p

14. Rival 1 – Matei Botea (D) și Ciprian Gavrilă (D) – 10p

15. Balea Motorsport 2 – Adrian Balea – 7p

16. MRT Motorsport – Nagy Andras (D) – 5p

*D = în sezonul de debut

Toate rezultatele sesiunilor din cea de-a doua etapă RES 2024 pot fi consultate aici, iar clasamentele la zi, ce includ în premieră și punctele de penalizare, sunt disponibile aici.

Foto: Cristina Udrescu

ROMANIAN ENDURANCE SERIES

Daca doriti sa va inscrieti echipa sau pilotul in campionat, ne puteti contacta folosind datele de mai jos.

CONTACT

Monday-Friday: 9am to 5pm; Sambata: 10am to 2pm
Str. Salva nr. 22, Bucuresti, RO
+(40) 744 311 237
contact@res.ro